piątek, 29 marca 2013

Pasztet wielkanocny

 Może komuś z Was się jeszcze przyda- przepis na pasztet wielkanocny. Zdjęcie pochodzi sprzed roku- przepraszam za jakość (chociaż starałam się jak mogłam aby poprawić jego  jakość:)- ale dzięki temu też widać czego przez ten rok się nauczyłam:))

 


  • 1 sztuka tusza królika,
  • 300 gram wątróbki z kurczaka,
  • 300 gram boczku wieprzowego
  • 300 gram piersi z kurczaka,
  • 1 cebula ,
  • 3  jaja surowe,
  • 2 sztuki bułki czerstwe,
  • sól i pieprz- do smaku,
  • gałka muszkatołowa mielona do smaku,
  • 150 gram chrzanu tartego,
  • 150 gram żurawiny,
  • 200 ml wina białego

Tuszkę umyć, podzielić na mniejsze kawałki następnie dodać boczek i rozdrobnioną cebulę, podlać niewielką ilością wody, przykryć i dusić na wolnym ogniu. Pod koniec duszenia dodać pokrajaną na małe kawałki wątrobę oraz mięso z kurczaka. Naczynie z miękkim mięsem zestawić z ognia, mięso wyjąć i oddzielić od kości. Dodać bułki i odstawić do wystudzenia. Zimne mięso razem z bułką przepuścić trzykrotnie przez maszynkę, dodać jajka (wcześniej z białek ubić pianę i delikatnie wmieszać do masy), przyprawić do smaku, wyrobić. Foremkę wysmarować masłem i wsypać bułkę tartą (obsypać blaszkę- większa keksówkę albo mniejszą foremkę kwadratową/prostokątną). Wyłożyć masę do formy (pozostawiając ok.1,5-2 cm od górnego brzegu)wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec około 60 minut. Pod koniec posmarować rozkłóconym jajkiem. Wyłączyć po tym czasie piekarnik i zostawić w nim do ostygnięcia. Schłodzić.

Żurawinę poddusić na winie a następnie zmiksować.Przestudzoną  żurawinę połączyć z chrzanem.

 Pasztet najlepiej smakuje co najmniej na drugi dzień od przygotowania. 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena