poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Mazurek a'la bounty



Witajcie po świętach:) Mam nadzieję, że były one dla Was szczęśliwe i upływały w rodzinnej atmosferze.
Tak jak pisałam, nie wszystkie ciasta zdążyły pojawić się przed świętami, bo właściwie dla siebie upiekłam wszystko w ostatniej chwili i jednym z ciast, jest właśnie ten mazurek a'la bounty. Ciasto jest niezwykle aromatyczne, o przyjemnej kokosowej konsystencji, przypominające w smaku znane batooniki .
Kto z Was je zna,ten wie o czym mówię. Nasze ciasto po upieczeniu możemy pokroić w batony i udekorować zatemperowaną czekoladą i tak otrzymamy pyszne batoniki a' la bounty.

 

Mazurek a'la bounty


Składniki na mazurek a'la bounty:

300 g mąki

200 g margaryny/masła

100 g cukru

3 żółtka

                                                       szczypta soli

Z podanych składników wyrabiamy  gładkie kruche ciasto i odstawiamy na minimum 1 godzinę do lodówki. Ciasto rozwałkowujemy na jeden blat i wykładamy  do średniej wielkości blaszki -u mnie 20x24 cm. Podpiekamy ok 10-13 minut do lekkiego zarumienienia. Wyciągamy z piekarnika i smarujemy cienką warstwą dżemu porzeczkowego.

masa:

200 g wiórków kokosowych

3/4 szklanki cukru

1 i 1/2 szklanki śmietanki kremówki

3 białka

1 opakowanie budyniu śmietankowego

1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

aromat migdałowy/ arakowy 1-2 krople
dodatkowo :150 g czekolady

Masę powinniśmy zacząć robić ok 20-30minut prze włożeniem do piekarnika, ponieważ do białek dodajemy wiórki które wcześniej zalewamy kremówką i przez ten czas zdążą wchłonąć śmietankę.Białka ubijamy na sztywno, dodając stopniowo cukier. Do masy białkowej dodajemy pozostałe składniki, delikatnie mieszamy i wykładamy na podpieczony blat.
Pieczemy jeszcze ok 20-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po przestudzeniu dekorujemy rozpuszczoną i zatemperowaną czekoladą.



Inspiracja: Książka: Ciasta słone i słodkie M. Capri, Buchman 2012.
 

3 komentarze:

  1. Mazurek wygląda smakowicie, chętnie wypróbuję Twój przepis, tylko muszę zaprosić na degustację znajomych, bo mój mąż nienawidzi kokosa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, fajny pomysł na podanie mazurka w formie batoników.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena