środa, 19 kwietnia 2017

Babka szampańska z olejem rzepakowym




Nie wiem jak przed świętami mogłam zapomnieć o tym wpisie, cały czas byłam przekonana, że podzieliłam się już z Wami przepisem na tą pyszną babkę szampańską.
Babka przygotowana na bazie
szampana (może być też wino musujące, to idealny sposób na wykorzystanie tego alkoholu po przyjęciu (zwłaszcza Sylwestrze). Ciasto przecudnie pachnie i ma przyjemną konsystencję. Dzięki dodatkowi oleju rzepakowemu jest miękka i długo zachowuje świeżość i sprężystość..Spróbujcie konecznie.


Ten przepis znajdziecie również w naszym najnowszym wydaniu Magazynu Aromat.

 Babka szampańska

 

 Składniki do wykonania babki szampańskiej:

4 jaja

1 szklanka cukru

2 1/2 szklanki mąki pszennej

1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

3/4 szklanki oleju rzepakowego

3/4 szklanki szampana lub jasnego wina musującego

puder do posypania


Białka ubijamy na sztywno z połową porcji cukru. W drugim naczyniu podobnie postępujemy z żółtkami, a następnie dodajemy pozostałe składniki i delikatnie mieszamy. Dzieląc na dwie-trzy części, dodajemy ubitą chwilę wcześniej pianę z białek i całość delikatnie mieszamy. Gotowe ciasto przekładamy do formy na babkę i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 45-60 minut. Przed podaniem oprószamy pudrem, bądź dekorujemy pudrem.

 Przepis  zmianami zmianami pochodzi z tej książki,  do której od jakiegoś czasu dosyć często zaglądam:)

 http://pokochajolejrzepakowy.eu/resources/logo-pokochaj-olej-rzepakowy.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena