czwartek, 13 kwietnia 2017

Babka szpinakowo-dyniowa



Mam nadzieję że nie zanudzę Was babkowymi propozycjami, pewnie inne pyszne ciasta pojawią się już po świętach, ale przecież mamy cały rok aby korzystać z przepisów. Dziś kolejna szpinakowa propozycja. Babka szpinakowa, jest niezwykle aromatyczna, wzbogacona smakiem mąki dyniowej i bakalii, poza tym nie jest sucha, ma wręcz idealną konsystencję. Polecam serdecznie.

Babka szpinakowo-dyniowa

 

składniki na babkę szpinakowo-dyniową:

1 duże jajo

100 g mąki pszennej

50 g mąki dyniowej


100 g rozmrożonego i odsączonego szpinaku +ok.80 ml mleka (blendujemy)

90 g cukru

1 niepełna łyżeczka proszku do pieczenia

50 g miękkiego masła/margaryny

odrobina skórki otartej z limonki 

5 pokrojonych drobno orzechów
 1 łyżka skórki pomarańczowej

Suche składniki łączymy w jednej misie. Mokre składniki miksujemy w drugim naczyniu, po czym wszystkie składniki miksujemy na gładką masę i dodajemy bakalie. Przelewamy do średniej wielkości foremki na babkę  i pieczemy ok. 45-50 minut do suchego patyczka.
Po przestudzeniu dekorujemy lukrem/czekoladą.

Wierz dekorujemy lukrem, albo czekoladą i dekorujemy według uznania- ja wykrzystałam do tego mini beziki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena