sobota, 1 kwietnia 2017

Krem z zielonego groszku


Dziś mam dla Was niezwykle aromatyczną i przy okazji wiosenną zupkę krem, idealną  propozycję na zbliżające się święta. Spróbujcie koniecznie.

Krem  z zielonego groszku


1 litr bulionu drobiowego

200 ml. śmietany kremówki

350 gram zielonego groszku  mrożonego/świeżego/ew. z puszki

kilka gałązek świeżej bazylii/oregano

1 mała szalotka 

zioła prowansalskie (u mnie Galeo) 

sól do smaku

pieprz Galeo

groszek ptysiowy/grzanki



1 łyżka masła  Sposób wykonania: na patelni zeszklić rozdrobnioną cebulę(na maśle). Do gotującego się bulionu dodać groszek zielony i cebulkę. Chwilę pogotować. Całość dokładnie zmiksować za pomocą blendera- warto też przetrzeć przez sito.  Kremówkę zahartować, i cienkim stumyczkiem, wlewamy do zupy- podgrzewamy i przyprawiamy do smaku przyprawami.Na wierzch polałam kilka kropel oliwy dyniowej i posypałam groszkiem ptysiowym.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena