wtorek, 4 kwietnia 2017

Deser z ryżu i karmelizowanych jabłek



Uwielbiam takie desery. Przypominają mi moje smaki z dzieciństwa. Ryż zapiekany z jabłkami, albo szarlotkę. Pyszną warstwę mlecznego ryżu, wzbogaconego smakiem migdałów wieńczy warstwa karmelizowanych w miodzie i soku z limonki i z małą szczyptą cynamonu jabłek .Przygotujcie ten deser swoim bliskim, zwłaszcza maluchom aby i pokazać im jak pachniało nasze dzieciństwo.

Deser z ryżu i karmelizowanych jabłek




1/2 szklanki białego kleistego ryżu
0,2l mleczka migdałowego
0,25 l mleka 3,2%
1 łyżka cukru wanilinowego Galeo

dodatkowo:
 2 łyżka masła
  2łyżki miodu 
1,5 łyżka soku z limonki
2 jabłka np. grójeckie
kilka orzechów
szczypta cynamonu Galeo

Mleka wlewamy do rondelka z grubym dnem i dodajemy przepłukany ryż i gotujemy do miękkości i zgęstnienia. Pod koniec gotowania-gdy ryż będzie już miękki, dodajemy cukier i dokładnie mieszamy. Gotowy ryż przekładamy do miseczek/ słoiczków/ albo formujemy w rantach. Gotowy deser można zmiksować na gładką masę.  Jabłka kroimy na drobniejsze cząstki.Na patelnię przekładamy miód, sok z limonki masło a po chwili jabłka i orzechy  i całość karmelizujemy. Na koniec dodajemy szczyptę cynamonu.  Skarmelizowane jabłka wykładamy na ryż. 
Deser smakuje wyśmienicie zarówno na gorąco jak i na zimno. Dekorujmy listkami melisy i gotowe!

*Gdyby ryż zbył gęsty a np. był też surowy dolejcie jeszcze trochę mleka.
 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena