wtorek, 11 kwietnia 2017

Babka bezglutenowa- wiśniowa z olejem rzepakowym



Dziś mam, dla Was kolejną propozycję na wypiek dla osób, które z różnych powodów unikają glutenu.Babka jest niezwykle aromatyczna, przyjemnie pachnąca wiśniami. W oryginale, przepis nie zawierał oleju, ale ciasto wydawało mi się zbyt  suche i sypkie, dlatego przy kolejnym pieczeniu dodałam oleju rzepakowego, aby poprawić jego strukturę. Olej rzepakowy, dzięki zawartym w nim składnikom to jeden z tych [p który najczęściej sięgam.


 Babka bezglutenowa wiśniowa


1 kisiel wiśniowy (na 0,75 l)
1 budyń śmietankowy
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jaja
3 łyżki oleju rzepakowego
4 łyżki cukru
*opcjonalnie szczypta barwniku

Suche składniki oprócz cukru, przesiewamy. Białka ubijamy na sztywno, dodając stopniowo cukier. Łyżka po łyżce wlewamy olej oraz dodajemy przesianą mieszankę. Całość delikatnie mieszamy i przekładamy do małej formy na babki. Ciasto pieczemy w temperaturze około 180 stopni przez 30-40 minut.
 Przed podaniem oprószamy pudrem.


 http://pokochajolejrzepakowy.eu/resources/logo-pokochaj-olej-rzepakowy.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena