czwartek, 6 kwietnia 2017

Babka ucierana z pastą tahini i olejemm rzepakowym


Dziś znowu uzupełniamy listę na pomysły na wielkanocne babkowe wypieki- na pewno (jeśli nic się nie nieprzewidzianego nie wydarzy)będę mieć jeszcze dla Was jeszcze kilka pomysłów na takie wypieki.. a czego ewentualnie nie zdążę opublikować, zostanie na okres poświąteczny.

Szczerze polecam ten wypiek, jest niezwykle aromatyczna, wilgotna- fani sezamu powinni być zachwyceni. Do mojej wielkanocnej babki użyłam oleju rzepakowego, ponieważ cenię jego walory zdrowotne (warto sięgać po oleje ze sprawdzonego źródła) i to jaki ma wpływ na strukturę ciasta i jego sprężystość.



      Ten przepis znajdziecie również w naszym najnowszym wydaniu Magazynu Aromat, który tworzymy z lubelskimi blogerami.

Babka ucierana z pastą tahini

3 szklanki mąki
4 jajka
3/4 szklanki kwaśnej śmietany 

2/3 szklanki oleju rzepakowego

1/3 szklanki pasty tahini

1 szklanka cukru

2 łyżeczki proszku do pieczenia

10 pokrojonych w drobne cząstki suszonych śliwek oprószonych w mące


Jaja ucieramy wraz z cukrem do puszystości. Następnie, miksując na najwolniejszych obrotach, dodajemy śmietanę i olej połączony z tahini. Na koniec dodajemy przesiane sypkie składniki w tym jako ostatnie śliwki i mieszamy delikatnie łyżką, tak aby pozbyć się grudek, ale też nie rozrzedzać ciasta. Tak przygotowane ciasto, przelewamy do podłużnej formy, i pieczemy około 50-60 minut w temperaturze 180 stopni. Przed podaniem oprószamy pudrem.


 http://pokochajolejrzepakowy.eu/resources/logo-pokochaj-olej-rzepakowy.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena