czwartek, 9 maja 2013

Kruche ciasto z budyniową pianką i wiśniami.



To ciasto odkryłam przed świętami Wielkanocy. Okazało się być jednym z najsmaczniejszych słodkich  odkryć kulinarnych. Smakowało wszystkim domownikom. Inspiracja pochodzi  z bloga  moje wypieki, zmieniłam co nieco gramaturę,składniki - wykorzystałam inne owoce. Jest naprawdę pyszne i  polecam Wam spróbować-będziecie zachwyceni:)

Kruche ciasto z budyniową pianką i wiśniami.

2 szklanki mąki pszennej

1 szklanka mąki krupczatki

5 żółtek

250 g masła (zimnego)

1/3 szklanki cukru pudru

1/2 łyżeczki pasty z wanilii

Z podanych składników szybko wyrabiamy ciasto-jeśli będzie zbyt sypkie możemy dodać żółtko lub odrobinę masła. Ciasto dzielimy na dwie części (60 % i 40%) i wstawiamy do zamrażarki na ok 1-2 godz.(możemy też przygotować sobie ciasto  dzień wcześniej i zamrozić).
Na blachę (ja miałam o kilka centymetrów mniejszą od standardowej-jeśli robimy w dużej polecam zwiększyć proporcję) wykładamy  papierem do pieczenia. Na spód ścieramy na grubych oczkach  ciasto (60 %) i podpiekamy przez ok.15-20 minut w temperaturze 190ºC. Odstawiamy  do całkowitego wystudzenia.

Pianka budyniowa:

5 białek
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  20 gram cukru wanilinowego

 2 opakowania  (2 x 40 g) budyniu waniliowego lub śmietankowego, bez cukru
1/2 szklanki oleju słonecznikowego


oraz:

500-600 g wiśni/malin/jeżyn (mogą być mrożone, i w zamrożonej postaci wykładamy na piankę)

cukier puder do oprószenia po upieczeniu




Białka ubijamy na sztywno, następnie stopniowo dodajemy cukry cały czas miksując. Gdy cukier się rozpuści powoli dodajemy proszek budyniowy i miksujemy na zmniejszonych obrotach. Pod koniec dodajemy cienką strużką olej miksując do połączenia.

Na podpieczony, wystudzony spód ciasta wykładamy ubitą pianę.

 
Wyrównujemy i układamy gęsto owoce pod koniec lekko je dociskamy w pianę. Na wierzch ścieramy  resztę zamrożonego ciasta (40%).

 Pieczemy  w temperaturze 180-190ºC przez około 30 - 40 minut. Wyjmujemy i studzimy.





19 komentarzy:

  1. Pyszne ciasto :) Kusisz mnie niemiłosiernie i z chęcią zjadłabym teraz do kawki jeden kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc przesyłam Ci wirtualnie nawet dwa kawałeczki i jednocześnie zachęcam do wypróbowania i podzielenia się opinia jak wyszło:)))

      Usuń
  2. Robiłam takie ale z ananasem, jednak Twoja propozycja wyglaa tez smaznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe jak smakuje z ananasem, może i ja się skuszę. A z jakich ananasów świeżych czy z puszki?

      Usuń
  3. ja robiłam podobne tylko, ze z malinami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja czekam aby zrobić z malinami. I jak tylko się pojawią na krzaczku nie omieszkam się ich zrobić:)

      Usuń
  4. Ciekawa ta pianka...znalam tylko taka z samymi bialkami i cukrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki dodatkowi mąki i oleju pianka jest"stabilna" nawet po przestudzeniu, jednocześnie zachowując swoją delikatną konsystencję

      Usuń
  5. Anonimowy07:50

    Ojj,takie bym zjadla,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się proszę:) I zapraszam tu częściej

      Usuń
  6. Pysznie wygląda ciasto z owocami,jutro kupę w Lidlu mrożone owoce i zrobię takie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam i zapraszam do podzielenia się wrażeniami tu lub na fun page

      Usuń
  7. uwielbiam kruche ciasta, a tu jeszcze ta pianka i owoce :) chyba zaraz zaślinię klawiaturę, bo tak pysznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ci za miłe słowa i zapraszam tu częściej

      Usuń
  8. Moja mama i babcia takie robiła. Smak dzieciństwa mojego. Pięknie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję. ja i moi bliscy jesteśmy nim zachwycone

      Usuń
  9. Na pewno, z wiśniami jest pyszne. Ja robiłam z malinami i było boskie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi chyba najbardziej smakuje właśnie z malinami:)

      Usuń
  10. To ciasto ma taką podstawową zaletę, że z każdymi owocami smakuje świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena