środa, 29 maja 2013

Galaretki z dyni i kalafiora w sosie balsamicznym

 

Patrząc na to danie aż sama buźka się uśmiecha. Wiosna na talerzu a może to już lato:). Idealna przekąska szczególnie w upalne dni. 


 

Galaretki z dyni i kalafiora w sosie balsamicznym

Składniki:

 100 gram kalafiora

200 ml wody 

odrobina soli i szczypta cukru

150 gram dyni- u mnie mrożona

200 ml soku pomarańczowego

odrobina skórki otartej z pomarańczy

szczypta imbiru  (u mnie Kamis)

miód do smaku 

kilka oliwek czarnych

2 łyżki żelatyny.

skórka z cytryny lub limonki

sos balsamiczny ok 50 ml + kilka kropel Maggi do smaku.

kilka truskawek

listki bazylii i koperku do dekoracji


Dynię zagotowujemy w wodzie a następnie odsączoną przekładamy do drugiego garnka i  gotujemy z sokiem i skórką z pomarańczy.Całość blendujemy. Dodajemy rozpuszczoną żelatynę (1 i 1/4 łyżki). Doprawiamy do smaku imbirem i miodem. Wylewamy do kokilek 3-5 (w zależności od wielkości).

Kalafior zagotowujemy  i doprawiamy solą i cukrem ścieramy odrobinę skórki z cytryny lub limonki.Dodajemy żelatynę i blendujemy.

Gdy pierwsza warstwa lekko stężeje wykładamy pokrojone w plasterki oliwki. Odstawiamy do lodówki do stężenia- wylewamy warstwę kalafiorową. i ponownie wstawiamy do lodówki do całkowitego stężenia.

Sos balsamiczny łączymy z kilkoma kroplami Maggi. Truskawki kroimy na cząstki i układamy obok.Przed podaniem polewamy po galaretkach.








7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo:) I zapraszam tu częściej:)

      Usuń
  2. Wyjątkowo oryginalny pomysł, zaintrygowałaś mnie :) W dodatku prezentują się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama siebie zaintrygowałam:))Przyznam, że to dość odważne połączenia smakowe.:)

      Usuń
  3. pięknie sie prezentują, bardzo ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. I miło mi, że tu zaglądasz:))

      Usuń
  4. Totalne FUSHION. Nie wiem czy to danie to deser czy przystawka. Super połączenia, szczególnie dynia z pomarańczą. Zainspirowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena