środa, 15 maja 2013

Biszkopciki z galaretkami i czekoladą

Takie ciasteczka zna chyba większość. Delikatny biszkopcik, galaretka i chrupiąca polewa czekoladowa. Do przygotowania tych słodkości wykorzystałam nowe smaki galaretek Winiary.




Biszkopciki z galaretkami i czekoladą 

po 1 galaretce Winiary Mojito, Pink Margarita, Blue Curacao każda  rozpuszczona w 3/4 szklanki gorącej wody.

  4 jaja (białka i żółtka osobno)

100 g drobnego cukru

  100 g  przesianej mąki pszennej

200 gram czekolady lub pastylek czekoladowych + 3 łyżki oleju.

Galaretki dokładnie mieszamy i wylewamy na płaską powierzchnię (np. blaszka,taca) na grubość ok 4-6 mm.. Odstawiamy do całkowitego stężenia. Białka oddzielamy  od żółtek a następnie ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy  stopniowo  cukier cały czas miksując. Do ubitych białek dodaemy kolejno żółtka i też miksujemy. Na koniec dodajemy przesianą mąkę i mieszamy łyżką- najlepiej drewnianą.Przygotowaną masę przekładamy do rękawa cukierniczego (gruba okrągła tylka) i wyciskamy krążki (na papier do pieczenia), w pewnym odstępach od siebie. Pieczemy (w temp. 180ºC  około 10 minut),  bezpośrednio 2 porcje na raz- na największych blachach- u mnie te od piekarnika. Z podanej porcji wyszło mi prawie 3 blaszki.
Ciasto nałożyć do rękawa cukierniczego z grubą okragłą nasadką i wykładać na blachę nieduże krążki, pozostawiając odstępy między ciastkami. Po upieczeniu studzimy. 

Z galaretek np. za pomocą kieliszka  wycinamy kółka a następnie po 1 kładziemy na płaskiej stronie na każdym biszkopcie. Odstawiamy na kilka minut do lodówki aby się "skleiły".

 
 W tym czasie nad parą wodna rozpuszczamy czekoladę którą łączymy z olejem. Chwilę studzimy (ok.3-5 minut). Po tym czasie każde ciastko albo maczamy w czekoladzie albo polewamy za pomocą łyżki- i delikatnie rozsmarowujemy. Odstawiamy do zastygnięcia czekolady. 

Zaskocz wszystkich tropikalnymi galaretkami Winiary!

4 komentarze:

  1. Domowa wersja delicji musi być jeszcze lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow :) wyszły Ci pysznie ;)

    pozdrawiam,
    pieczarka mySia

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają super domowe delicje coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena