środa, 12 kwietnia 2017

Babka majonezowa



    Dziś polecam Wam kolejną pyszną propozycję na Wielkanocny wypiek.  Lekka, mięciutka i bardzo wysoka babka z dodatkiem majonezu. Upieczcie koniecznie pyszną babkę majonezową.


    Babka  majonezowa


    Składniki potrzebne do wykonania babki majonezowej:
     
    4  duże jaja
    ¾ szklanki cukru
    ¾ szklanki majonezu
    100g mąki pszennej
    100g skrobi lub mąki ziemniaczanej
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    kilka kropel olejku (np cytrynowego/śmietankowego)



    Sypkie produkty przesiewamy i odstawiamy na bok. Żółtka oddzielamy od  białek Białka ubijamy na sztywno, dodając  stopniowo cukier. Dalej miksując na najwyższych obrotach, dodajemy po jednym żółtku. Następnie, zmniejszając już obroty robota, dodajemy majonez, olejek i łączymy tylko do połączenia składników. Na koniec dodajemy przesiane maki z proszkiem najlepiej wymieszać delikatnie łyżką/rózgą. Gotowe ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką dużej formy na babkę (ciasto naprawdę porządnie wyrasta.
    Pieczemy  w  piekarniku nagrzanym do ok. 180°C przez ok. 45 minut, do suchego patyczka po ostudzeniu dekorujemy pudrem/lukrem.


    Inspiracja pochodzi z tej strony

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena