piątek, 7 kwietnia 2017

Babka jogurtowa (kubeczkowa) z malinami i olejem rzepakowym


Dziś mam dla Was kolejny pomysł na babkę, tym razem jogurtową. Robi się ją błyskawicznie. Dzięki dodatkowi jogurtu oraz oleju ciasto długo zachowuje świeżość. Olej rzepakowy, powoduje, że ciasto ma odpowiednią strukturę, jest lekkie i odpowiednio wilgotne.

 Babka jogurtowa (kubeczkowa) z malinami

 

1 kubeczek jogurtu naturalnego/greckiego (180 g)-temperatura pokojowa
 1/2 kubeczka oleju rzepakowego
3/4 kubeczka cukru
kubeczek malin (świeżych/mrożonych
2 pełne kubeczki mąki pszennej
1/4 kubeczka kremówki 
1 opakowanie budyniu malinowego (40 g)
1 płaska łyżeczka sody
1 jajo

Do naczynia przekładamy jogurt, śmietankę, sodę, cukier i jajo  i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy mąkę i proszek  budyniowy i mieszamy rózgą do połączenia. Do masy dodajemy owoce i mieszamy delikatnie łyżką  i wykładamy do średniej wielkości formy na babkę. Pieczemy w temperaturze ok. 170 stopni przez około 45-50 minut- aż ciasto będzie złociste a patyczek po sprawdzeniu suchy. Po przestudzaniu babkę delikatnie oprószamy pudrem.


 http://pokochajolejrzepakowy.eu/resources/logo-pokochaj-olej-rzepakowy.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena