niedziela, 24 marca 2013

Jak wykorzystać białka?Ciasto mleczno-kokosowo-czekoladowe

Święta tuż tuż:) chociaż pogoda nieco psuje ten nastrój ale niema co się zbytnio przejmować-wiosna w końcu do nas przyjdzie:)
Często w trakcie wypieków zostają nam zbędne białka- szkoda ich wyrzucić ale też wielu osobom brakuje pomysłu na ich wykorzystanie. Dlatego dziś mam dla Was przepis na takie baardzo szybkie, proste ciacho za kilka złotych. Jest ono "mięsiste", wilgotne- niczym popularne ostatnio różnego rodzaju brownie, więc można by je nazwać brownie czekoladowo-kokosowe:)


Ciasto mleczno-kokosowo-czekoladowe

Składniki:

200 g wiórek kokosowych

400 g mąki

220 g drobnego cukru

1 łyżka cukru waniliowego

500 ml mleka

100 ml oleju

4-5 białek

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżki kakao

Polewa: 1 tabliczka czekolady mlecznej lub gorzkiej +150 ml kremówki

Rozgrzewamy piekarnik do ok. 170-180 stopni.Przesianą mąkę mieszamy z wiórkami i proszkiem. Ubijamy pianę z białek wraz z cukrami. Do mieszanki suchych składników wlewamy mleko oraz olej i dokładnie mieszamy łyżką (najlepiej drewnianą). Do masy dokładamy białka i delikatnie mieszamy. Dzielimy na 2 części w proporcji 2:1. Do mniejszej części dodajemy kakao i mieszamy. Ciasto wykładamy do dużej blaszki partiami tworząc zygzaki.

 

 Pieczemy ok. 30-35 minut. Dekorujemy rozpuszczoną czekoladą, albo rozpuszczoną czekoladą połączoną z gorącą kremówką- w wersji z kremówką otrzymamy strukturę masy, łatwiej kroić:) Napis Alleluja i inne elementy zrobiłam z białej czekolady wyciskając upłynnioną białą czekoladę za pomocą worka cukierniczego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena