czwartek, 28 marca 2013

Sos tatarski



Mam dla Was przepis na prosty sos na zimno, który możecie podać do pieczonych mięs, jaj, wędlin. Sprawdzi się idealnie na świątecznym stole. Przepis możecie modyfikować- dodając albo zamieniając poszczególne składniki. Możecie np.dodać szczypiorek, ser żółty, pominąć jabłko itp.
 



Sos tatarski

3-4 ogórki konserwowe

1 słoiczek pieczarek  marynowanych (300 g)

ok. 200-250 ml majonezu 

2-3 łyżki śmietany (12-18%) / jogurtu naturalnego

1 cebula 

1 jabłko

pieprz świeżo mielony (opcjonalnie sól)

musztarda- do smaku

 

Wszystkie składniki kroimy w  drobniutką kosteczkę im mniejsze, tym sos smaczniejszy. Nie polecam krojenia za pomocą urządzeń- typu miksery, rozdrabniacze, roboty- to nie jest ten sam smak. Jabłko, nie jest obligatoryjne, ale kiedyś dodałam i bardzo wszystkim posmakowało- kontrastuje ze smakiem ogórków i pieczarek. Sos jest najlepszy po kilku godzinach- gdy smaki się "przegryzą".


A wy co dodajecie do tego sosu? Lubicie? Robicie?

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena