piątek, 27 czerwca 2014

Torcik delicja z antonówka

 
Ciasto shrek znają chyba wszyscy, ale czy próbowaliście zrobić to ciasto z innymi sokami. Ja przyznam że robię często z różnymi smakami. I tak, za którymś razem zrobiłam budyń na soku z jabłek antonówek-efekt :pyszne lekkie ciasto o zaskakującym smaku. Szczerze polecam.

Torcik delicja z  antonówką


 5 jaj
3/4 szklanki cukru
  3/4 mąki pszennej
  2 łyżki  mąki ziemniaczanej


Jaja wybijamy do 2 naczyń- oddzielnie żółtka i białka. Białka ubijamy na sztywno dodając stopniowo cukier. Następnie dodajemy żółtka i ubijamy chwilę. Na koniec dodajemy przesiane mąki i całość delikatnie mieszamy łyżką. Przekładamy gotowe ciasto do formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni ok. 30 minut.



Masa antonówkowa:


1 l soku jabłko antonówka
3 opakowania budyniu waniliowego/ śmietankowego (bez cukru)
3-4 łyżki cukru

3/4 soku zagotowujemy wraz z cukrem (proponuję dodać najpierw 2-3 łyżki i później dosłodzić), a w pozostałej ilości przygotowujemy budyń. Proszek dokładnie łączymy z sokiem i wlewamy cały czas mieszając do gotującego się soku. Gotujemy ok.2-3  minut na małym ogniu, cały czas mieszając ( budyń powinien być gęsty). 

Gdyby budyń okazał się być dla Was za mało słodki - można zwiększyć ilość cukru dosładzając pod koniec gotowania. 

 Gotowy budyń, chwilę studzimy i wykładamy na biszkopt. Na wierzch układamy delicje warstwą czekoladową do góry. Na wierzch wykładamy masą jogurtową.


Masa jogurtowa:

1 jasna galaretka np. cytrynowa/pomarańczow+ 1 łyżka żelatyny+ 150 ml wrzątku
300 ml jogurtu naturalnego
cukier puder do smaku
300 ml śmietana kremówka 30/36%

Kremówkę ubijamy na sztywno, następnie dodajemy stopniowo jogurt i chwilę miksujemy.Na koniec wylewamy tężejącą galaretką.  Masę odstawiamy na chwilę do stężenia. Gotową wykładamy na ciasto. Wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc. Przed podaniem dekorujemy startą czekoladą.


Dodatkowo: 
2 opakowania ciastek delicji (smak dowolny polecałabym pomarańczowe, ja użyłam wiśniowych bo takie miałam)
czekolada do dekoracji.



2 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena