poniedziałek, 30 czerwca 2014

Grilowane roladki z łososia i cukinią





Sezon grillowy w pełni, oprócz tradycyjnych kiełbasek, karczku itp. warto spróbować czasem czegoś innego.  Świetnie sprawdzają się na grillu ryby, ja użyłam łososia- jednej z moich ulubionych ryb. Wam też szczerze polecam.

Grilowane roladki z łososia i cukinią




Składniki na 4 porcje :

350 gram ładnego, oczyszczonego fileta z  łososia norweskiego (bez skóry)
 4-5 warkocze oscypka
3 młode cukinie
sól himalajska
pieprz cytrynowy
2 kulki mozzarelli

Łososia kroimy na szerokość cukinii a następnie przekrawamy na pół. Delikatnie oprószamy w pieprzu, soli himalajskiej, tymianku, nacieramy olejem, sokiem z limonki- odstawiamy do marynowania na ok. 30-60 minut Cukinię kroimy w poprzek na mandolinie bądź nożem na cieniutkie plasterki i obsypujemy solą aby zmiękła. Mozzarelę kroimy na małe kawałki. Na cukinię układamy cienkie plasterki łososia oraz mozzarellę i zwijamy w roladki. Całość związujemy za pomocą oddzielonego pojedyńczego warkocza z oscypka.

(Roladki można zwijać w większe nakładając na siebie kolejne plastry cukinii, tak aby nachodziły na siebie).
Gotowe roladki grillujemy z obydwóch stron po kilka -kilkanaście minut w zależności od wielkości i żaru. Możemy je też ugrillować na grillu elektrycznym.

Dip jogurtowy z ogórków i rzodkiewek

400 gram jogurtu naturalnego
sok z limonki do smaku 
4 ogórki świeże 
kilka drobno posiekanych listków mięty
pęczek rzodkiewek 
łyżka posiekanego koperku
sól i pieprz do smaku


Ogórki i rzodkiewki ścieramy na tartce o grubych oczkach.  Całość mieszamy z jogurtem i doprawiamy do smaku sokiem i przyprawami i miętą. Mieszamy z koperkiem. Gotowy dip przekładamy do wydrążonej papryki.

Dodatkowo: 
1 bagietka
masło ( moze być smakowe ale nie jest to konieczne)
Bagietki smarujemy masłem i chwilę grillujemy- ja bagietki wstawiłam na chwilę do piekarnika z funkcją grillowania, bo nie miałam miejsca na wszystko na grillu:)



Przepis bierze udział w akcji :


http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/grilluj-z-lososiem-norweskim#


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena