sobota, 21 czerwca 2014

Lekka sałatka z makaronem i owocami



Ten przepis powinien ucieszyć miłośników słodkich sałatek. Do jej  przygotowania użyłam sezonowych owoców, makaronu, jogurtu naturalnego, twarożku i odrobiny miodu. Sałatka jest idealną alternatywą dla słodkich przekąsek, a jej składniki sycą znacznie dłużej niż np. ulubiony batonik. Jest idealna np. na drugie śniadanie i z powodzeniem możemy ją zabrać ze sobą na wynos.


W zależności od dostępności owoców, możemy je zastąpić innymi ulubionymi- np. jagodami, borówkami, gruszkami czy też owocami cytrusowymi. polecam też spróbować tej sałatki z makaronem pełnoziarnistym (np. uszka Lublelli).

Lekka sałatka z makaronem i owocami

 

100 gram ugotowanego makaronu kokardki Lubella

5-7 suszonych moreli

garstka orzechów włoskich

2 łyżki suszonych  owoców goji 

2 nektarynki 

1 jabłko kwaskowate

kilkanaście truskawek- ok 150 gram

garść malin

garstka poziomek

kawałek arbuza pokrojonego w cząstki- ok 100 gram

1 banan

1 kiwi

4-5 łyżek jogurtu naturalnego połączonego z miodem (ulubiony u mnie był akacjowy) oraz limonką do smaku

100 gram serka twarożku

 mięta do dekoracji


Makaron gotujemy w osolonym wrzątku do otrzymania pożądanej miękkości. Owoce oczyszczamy, obieramy i kroimy w mniejsze cząstki.
Jogurt mieszamy z miodem i sokiem z limonki. 
Do salaterki wykładamy na przemian- makaron, 3 warstwy owoców, odrobinę  jogurtu i twarożku i tak do wyczerpania wszystkich składników. Wierzch obłożyłam kolejną warstwą bananów pokrojonych w plasterki, truskawkami, malinami, orzechami, poziomkami i sosem jogurtowym wraz z serkiem. 
Zapewniam, że tą sałatką nasyci się nie tylko jedna osoba:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena