sobota, 18 sierpnia 2012

Kruche ciasteczka..idealne do kawy..

 Kruche ciasteczka..idealny dodatek do kawy czy herbaty, a przy tym pięknie wyglądają ciesząc najpierw oczy a dopiero później podniebienia:))


 Składniki

4 żółtka ,
250 gram krupczatki
250 gram maki pszennej
100-120 gram cukru pudru
1 opakowanie cukru waniliowego
3 łyżki śmietany,
1 kostka masło,
1 łyżka smalec,
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Z podanych składników wyrobić szybko gładkie ciasto i odstawić na 1 godzinę do lodówki.  Ciasto kruche nie lubi ciepłych rąk- dlatego należy je szybko wyrobić.

 

Po tym czasie rozwałkować na grubość ok.4-5 mm i wycinać foremką ciastka. Piec ok. 8-10 minut. Przestudzone ciasteczka przyozdobić według uznania. Ja do ozdobienia użyłam żelu cukierniczego- złotego oraz cukrowych kwiatuszków. Ciasteczka można też posypać pudrem, albo polać czekoladą lub zjeść bez żadnych ozdób:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena