wtorek, 14 sierpnia 2012

Galaretka jagodowa i drink jagodowy

Kolejne propozycje na wykorzystanie jagód. Możemy skorzystać zarówno z jagód świeżych, mrożonych jak i z syropu:). Najważniejsze..aby w ogóle spróbować:)

Galaretka jagodowa

Pyszna, domowa pachnie lasem i najwspanialszymi leśnymi owocami..przynajmniej jakie ja dotąd smakowałam:)



Składniki:

1 szklanka jagód
400 ml wody + 100 ml do żelatyny
2 łyżki żelatyny
4 łyżki cukru.

Jagody zagotować wraz z cukrem ( dosyć krótko - ok.2 minut, aż cukier się rozpuści a jagody zagotują ). Żelatynę rozpuścić w porcji wody. Dodać do jagód. Dokładnie wymieszać. Przelać do pucharków/ kieliszków. Schłodzić. Gdy będą zimne wstawiamy na 2-3 godziny do lodówki. Przed podaniem możemy udekorować bitą śmietaną.


Drink noce i dnie

Powstał  zupełnie niespodziewanie i całkiem przypadkowo...ale lubię takie kulinarne odkrycia:). Robiłam gofry i pozostał mi sok z ananasa i kawałki ananasa a dodatkowo trochę jagód, a że w kuchni było ciepło zrobiłam sobie ten efektowny (jak się później okazało) napój:)))Polecam..prezentuje się genialnie:)



Składniki:

ok. 1/2 puszka ananasa (może być mniej z takiej porcji starczy na 2-3 szklanki :)+ cały sok
ok.300 ml wody gazowanej ( może być też tonik )
150 gram jagód
kostki lodu (ok.12)

Ananasa kroimy w kostkę. Wkładamy do szklanek. Zalewamy zmieszanym sokiem ananasowym  z wodą (tonikiem) wrzucamy kostki lodu.  Jagody zalewamy ok. 100ml wrzącej wodą, studzimy.. Cienkim  strumyczkiem wykładamy do szklanek. Napój powinien nam się pięknie rozdzielić.:)) Jeśli ma być dla dorosłych możemy przygotować go z dodatkiem alkoholu.

 * W razie potrzeby zwiększamy ilość wody/toniku. Mi starczyło na 2  wysokie szklanki- ale spokojnie możecie zrobić i 3-jeśli macie np. więcej owoców albo wolicie mniej intensywnie czuć smak soku ananasowego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena