niedziela, 23 września 2012

II śniadanie w moim domu

Drugie śniadanie jemy zazwyczaj ok. 10-30. i najczęściej są to sałatki owocowe lub warzywne, jogurty -te domowej roboty, koktajle, kanapki. Na szczęście zazwyczaj  mam możliwość zjedzenia w domu, na spokojnie- więc nie mam problemu z przygotowaniem czegoś, czego np. nie mogłabym zjeść będąc poza domem.

Moja propozycja na II śniadanie:

Koktajl :))





  • 300 gram truskawki świeże
  • 2 sztuki kiwi,
  • 1 duży banan,
  • 400 ml jogurtu naturalnego,
  • 2- łyżki cukru- lub miodu
    Owoce należy przebrać i oczyścić, podzielić na mniejsze cząstki. Przełożyć do głębokiego naczynia. Dodać jogurt i zmiksować Pod koniec dodajemy cukier- jeśli lubimy bardziej słodki- możemy dodać więcej cukru. Można schłodzić w lodowce- 1-3 godz. albo spożyć bezpośrednio po przyrządzeniu. Przygotowany koktajl wlewamy do kieliszków lub wysokich szklanek.

Królewska kanapka:

 1 kromka chleba,

 1 sztuka ogórka konserwowego

1 łyżeczka masła 

 100 gram mięsa z kuropatwy 

2 plastry pomidora

pietruszka

4-6 sztuk rodzynki sułtanki

Chleb- dużą kromkę, smarujemy cienko masłem najlepiej ziołowym. Ugotowane mięso- ja wykorzystałam z rosołu- dzielimy na małe kawałeczki. Układamy na kromce. Umytego pomidora - potrzebne 2 plasterki kładziemy- podzielone na mniejsze kawałki na mięsie. Ogórka kroimy na cienkie plasterki, wykładamy jako kolejną warstwę. Posypujemy odrobina pietruszki lub szczypiorku. Na koniec wykładamy kilka rodzynek. 
Takie kanapeczki bez problemu zapakujemy w pojemniczek i możemy zabrać ze sobą .


Jak już wspominałam, mam dużą rodzinkę dlatego przygotowuję kilka różnych propozycji. Bardzo często przygotowuję też (wykorzystując przy tym sezonowe owoce) np. różne drożdzowe bułeczki.


 Propozycja dzisiejszego śniadania jest jednocześnie zgłoszeniem konkursowym w akcji Kuchni 24/7 .

 Kuchnia 24/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena