czwartek, 20 września 2012

Truskawkowy torcik...na koniec lata

 Lato już prawie się skończyło ale od czasu do czasu udaje nam się..a raczej mojemu tacie kupić świeże truskawki,a że moja rodzinka- zwłaszcza brat, to straszne łasuchy zrobiłam im torcik jogurtowy z truskawkami.

Składniki:

 6 jaj
3/4 szklanki cukru
  3/4 mąki pszennej
  1 łyżka  mąki ziemniaczanej
  0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka octu


Jaja wybijamy do 2 naczyń- oddzielnie żółtka i białka. Białka ubijamy tak długo aż piana będzie sztywna i dodajemy (stopniowo) cukier cały czas ubijając.Do żółtek dodajemy proszek do pieczenia i łyżkę octu- dokładnie mieszamy i dodajemy do piany  Stopniowo dodajemy przesianą mąkę pszenną  i mąkę ziemniaczanej. Delikatnie mieszamy i przekładamy do prostokątnej formy. Pieczemy ok.35 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. Po przestudzeniu kroimy wzdłuż na pół. Ciasto możemy sobie przygotować dzień wcześniej.
Galaretkę truskawkową rozpuszczamy w 400 ml gorącej wody- jeśli lubicie  ciasta z większą ilością galaretki- proponuję podwoić porcję.
Ok. 300 gram truskawek kroimy na małe cząstki.
Ciasto nasączamy delikatnie wodą połączoną z  sokiem z cytryny i soku brzoskwiniowego lub ananasowego.
Ciasto posmarowałam dżemem z cukinii (smak  ananasowy), ale możecie z niego zrezygnować lub zastąpić innym.
Składniki na masę:

1 opakowanie bitej śmietany (w proszku)

200 ml mleka

1 opakowanie cukru waniliowego- jeśli dla was masa będzie niewystarczająco słodka dodajcie więcej cukru w. lub c. pudru.

300 ml śmietany jogurtowej lub jogurtu naturalnego

2 łyżki żelatyny rozpuszczonej w 100 ml wrzątku


Śnieżkę ubijamy z mlekiem do uzyskania puszystej masy. następnie dodajemy stopniowo śmietanę wraz z cukrem i ubijamy. Gdy masa będzie puszysta dodajemy przestudzoną żelatynę i miksujemy.
Jeśli masa będzie początkowo "rzadka" wstawiamy na kilka minut do lodówki aby stężała.
Na pierwszą warstwę biszkopta wykładamy 3/4 naszej masy i przykrywamy drugą połową.

 Wykładamy pozostałą część i wykładamy truskawki. Przestudzoną i delikatnie gęstą galaretkę wylewamy na truskawki. Ciasto wstawiamy na kilka godzin (a najlepiej całą noc) do lodówki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena