piątek, 23 sierpnia 2013

Śliwki renklody z kardamonem

Czas przetworów w pełni. Może zechcecie zamknąć w swoich słoiczkach te pyszne śliwki? Kardamon nadaje oryginalnego posmaku-ale jeśli lubicie tradycyjny smak możecie z niego zrezygnować albo zmniejszyć ilość. Ja na taki mały słoiczek wrzucałam po 3-4 ziarenka i smak kardamonu był dosyć intensywnie  wyczuwalny.




Składniki:


Śliwki renklody


Cukier


Woda



Ziarnka kardamonu

Umyte śliwki przekładamy do wyparzonych słoików. Jeśli wybieramy słoje litrowe wsypujemy ok.1,5-2  czubatych łyżek cukru (w zależności jak słodkie/dojrzałe mamy śliwki- jeśli bardzo słodkie to zmniejszamy ilość cukru do półtorej łyżki )  oraz kilka ziaren kardamonu (ok.7-9 na słoik). Zalewamy przegotowaną wodą i zakręcamy. Wstawiamy do garnka napełnionego wodą  i pasteryzujemy od chwili zagotowania ok. 25-30 minut. Tak przygotowane śliwki możemy później rozcieńczyć z wodą albo pić taki pyszny syrop/kompot:) 

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena