środa, 21 sierpnia 2013

Delikatny biszkopt z bitą śmietaną i malinami

Sezon na malinki trwa, więc grzechem byłoby nie przygotować czegoś pysznego. Mam dziś dla Was klasykę takich owocowych ciast- biszkopt, owoce, bita śmietana i galaretka- zestaw obowiązkowy na letnim stole.Ciasto jest lekkie, nie za słodkie i proste do wykonania- zdecydowanie polecam.




Delikatny biszkopt z bitą śmietaną i malinami


Biszkopt:
7 jaj dużych
3/4 szklanki cukru
 1 szklanka (z czubkiem) mąki pszennej
                                                             2 łyżki  mąki ziemniaczanej


Jaja wybijamy do 2 naczyń- oddzielnie żółtka i białka. Białka ubijamy tak długo aż piana będzie sztywna i stopniowo dodajemy cukier cały czas ubijając. Kolejno dodajemy żółtka i cały czas ubijamy-po każdym żółtku ok. 20 sekund (jeśli ubijamy mikserem, jeśli ręcznie trochę dłużej). Następnie dodajemy przesianą mąkę pszenną i mąkę ziemniaczanej. Delikatnie mieszamy i przekładamy do prostokątnej formy. Pieczemy ok.35-40 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni (bez termoobiegu- pod koniec włączam dopiero górę i dół). Po całkowitym  przestudzeniu, ciasto kroimy wzdłuż aby otrzymać dwie połówki (możemy  przygotować je dzień wcześniej).

 W miedzy czasie warto przygotować galaretkę na wierzch.


 2 galaretki malinowe rozpuszczamy w 750-800 ml gorącej wody i odstawiamy do wystudzenia.

Nadzienie:

750 ml śmietany kremówki

100 ml mleka

cukier waniliowy do smaku (ja dodaję 3-4 łyżki)

3-3,5 łyżki  żelatyny (w zależności od jej mocy) + kilka łyżek gorącej wody do rozmieszania

kilka kropel limonki

Maliny ok. 3/4 kg- tak aby starczyło na 2 warstwy

Kremówkę ubijamy na sztywno dosładzamy do smaku cukrem i miksujemy.Pod koniec dodajemy mleko. Dodajemy sok z limonki (cytryny)-nie jest on jednak obowiązkowy. Na koniec dodajemy rozpuszczoną, przestudzoną żelatynę i całość miksujemy

Przełożenie :

Biszkopt (ja dodatkowo delikatnie nasączam np. wodą z sokiem z limonki i cukrem)-2/3 bitej śmietany-maliny-drugi biszkopt- pozostała część śmietany-maliny-tężejąca galaretka.

Ciasto odstawiamy do lodówki na kilka godzin, chociaż najsmaczniejsze jest na drugi dzień. 

Sezon malinowy mam nadzieję ze będzie trwać jeszcze długo a ten przepis dodaję do akcji u koleżanki  Dominiki na blogu -Was też zachęcam do udziału:) 

 w malinowym chruśniaku III- kliknij aby przejść do akcji:)
Bez nazwy 10

 

5 komentarzy:

  1. Za malinami nie przepadam ale to ciasto wygląda rewelacyjnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię:) Zresztą jak wszystkie owoce:) Dziękuję za miłe słowa- zachęcam do upieczenia czy częstszych blogowych odwiedzin:)

      Usuń
  2. I teraz będzie mi się śniło po nocach to ciasto... wyobrażam sobie jego cudny smak :)

    Dziękuję za zgłoszenie do akcji i liczę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, zachęcam do zrobienia:))Mam nadzieje ze niedługo podzielę się kolejnymi przepisami.

      Usuń
  3. Coś wspaniałego. Na sam widok "ślinka cieknie"...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena