poniedziałek, 4 grudnia 2017

Torcik czekoladowy mocno wilgotny z konfiturą porzeczkową

   

Dziś mam dla Was przepis na przepyszny torcik czekoladowy. Ciasto jest niezwykle aromatyczne, bardzo wilgotne, ma zbitą, mięsistą strukturę.

Najlepsze po minimum dobie, gdy smaki przysłowiowo się przegryzą. Wyciągnijcie je trochę wcześniej przed podaniem (chociaż 15 -30 minut aby nabrało temperatury zbliżonej do pokojowej).

Torcik czekoladowy mocno wilgotny
z konfiturą  porzeczkową



Składniki na ciasto czekoladowe

                                                                   2 małe jaja "m"

190 g mąki

100 g cukru trzcinowego Diamant

3 łyżki syropu trzcinowego Diamant

3/4 szklanki mleka

1/2 szklanki oleju  rzepakowego

3/4  szklanki wrzątku

1/2 łyżeczki sody

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 łyżka rumu

Do wysokiej miski wkładamy wszystkie  produkty oprócz wody i miksujemy na niskich obrotach tylko do połączenia się składników. Następnie wolnym strumieniem, cały czas delikatnie mieszają dalej na niskich obrotach, wlewamy wrzątek. Konsystencja ciasta będzie bardzo płynna, ale taka ma być. Ciasto przelewamy do formy o średnicy 16-18 cm i wstawiamy do piekarnika na ok.50 minut.

Ganache czekoladowy:

200 g gorzkiej czekolady

ok.90-100 ml śmietanki kremówki

Kremówkę  wraz z gałązką rozmarynu podgrzewamy do momenty aż śmietanka zacznie się gotować robimy to na małym ogniu (wyciągamy rozmaryn). Gorącą, zalewamy czekoladę. Dokładnie mieszamy.

Po przestudzeniu torcik kroimy na 4 równe krążki.Każdy z trzech krążków smarujemy cienką warstwą konfitury porzeczkowej oraz ganache.

Wierzch dekorujemy porcją ganache i przyozdabiamy według uznania. Ja wykorzystałam o tego kilka małych pierniczków i posypki cukiernicze.

Blaty ciasta można dodatkowo nasączyć odrobiną likier porzeczkowego/ wiśniowego.





Złocista Kuchnia Diamant


#cukiertrzcinowy, #syroptrzcinowy, #diamant

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena