piątek, 1 grudnia 2017

Ciasteczka kakaowe z rumem




 I mamy grudzień, a wraz z nim otwieramy pomysły na świąteczne wypieki;)To już niewiele ponad 3 tygodnie i będą ŚWIĘTA! A takie ciasteczka kakaowe to idealna propozycja na słodki upominek dla "czekoladowych łasuchów".
A Wy przygotowujecie jakieś słodkie prezenty dla bliskich?

 Ciasteczka kakaowe z rumem

składniki:


200 g masła

2 żółtka


70 g cukru pudru


200g mąki pszennej

30 g mąki krupczatki


1 łyżka kwaśnej śmietany   

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


                                                        1 łyżka rumu


Z podanych składników wyrabiamy szybko gładkie ciasto i odstawiam na ok. 60 minut do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy na grubość ok.  4 mm i wykrawaczką wycinamy odpowiednie  kształty. Ja użyłam do tego wałka z grawerem i wykrawaczki do herbatników. Ciasteczka pieczemy w temperaturze ok 180 stopni Celsjusza, przez ok. 5-7 minut. Ciasteczka przed podaniem oprószamy pudrem. 

 karteczki w tle to też moje (i mojej córci oczywiście) dzieło:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena