piątek, 15 grudnia 2017

Drożdżowe bułeczki idealne na męską imprezę

 

Już za chwilę karnawał, prywatki, domówki a więc idealny czas na przygotowywanie domowych smakołyków. Dziś mam dla Was przepis, który chyba najbardziej przypadnie do gustu męskiemu gronu spotkania, a to ze względu na dodatki jakie umieściłam w nadzieniu.




Drożdżowe bułeczki idealne na męską imprezę

Ciasto drożdżowe:
40 g świeżych drożdży
3 szklanki mąki + do podsypywania ok. 50g
1/2 łyżeczki cukru
1 mała łyżeczka soli
80 g rozpuszczonego masła/oleju
ok. 250 ml ciepłego mleka 
1 łyżeczka oregano/ziół prowansalskich
                                                         1 małe jajo
 
Do ciepłego mleka dodajemy drożdże oraz cukier i odstawiamy na kilka minut. Następnie dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy gładkie ciasto. Będzie dosyć luźne, można odrobinę podsypać mąką w trakcie wyrabiania.
Ciasto odstawiamy na około 25 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie "odgazowujemy" ciasto, czyli ponownie je chwilę  przerabiamy. Odstawiamy ponownie na około 10 minut.
Następnie, dzielimy na mniejsze części, w zależności od tego  jak duże bułeczki chcemy uzyskać, dzielimy na około 15-25 małych kuleczek- każdą następnie spłaszczamy na środek bułki nakładamy farsz i zlepiamy brzegi formując bułeczki. Wierzch smarujemy rozkłóconym jaje i dodatkowo możemy obsypać czarnuszką czy sezamem. Gotowe bułeczki wstawiamy 
i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 20-25 minut- aż będą rumiane. 


Farsz:

1,5 laski  pokrojonej drobno kiełbasy wiejskiej (takiej naprawdę dobrej jakościowo)
1 cebula pokrojona w kostkę
mała puszka czerwonej fasoli (1/2 standardowej puszki)
ok 3-4 łyżki pasty warzywnej z pieczonym bakłażanem
ok 150 ml pikantnego ketchupu (u mnie kotlin)
ok 80 g startego sera typu mozzarella
Wszystkie składniki  dokładnie mieszamy ze sobą.





#kotlin #iloveketchup #smaknr1 #BEZograniczen

I LOVE KETCHUP


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena