wtorek, 5 grudnia 2017

Krem pierniczkowy





Czy jest bardziej kojarzący się ze świętami  zapach, niż zapach pierniczków? Chyba nie. I dla największych fanów tego smaku i zapachu, polecam przygotować ten przepyszny krem piernikowy. Możecie wykorzystać np. pierniczki których nie zdążyliście udekorować, albo wyszły niezbyt kształtne w pieczeniu. Ja do przygotowania wykorzystałam pierniczki wykonane według tego przepisu.





Przepis na szybkie pierniczki

200 g mąki pszennej

100 g mąki żytniej 

  1 duże jajko

50 g #cukiertrzcinowy #diamant

130 g masła

40 g miodu

1 łyżka przyprawy korzennej 

1 łyżeczka cynamonu

1 łyżeczka kakao

3/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Z wymienionych składników wyrabiamy gładkie ciasto. Możemy wykorzystać do tego mikser. Na początku ciasto może wydawać się być klejące, ale mimo wszystko warto jak najmniej podsypywać mąkę. Gotowe ciasto rozwałkowujemy na grubość 4-6 mm (chyba że lubicie grubsze) i wykrawamy dowolne kształty. Gotowe układamy na blaszce i pieczemy około 5 minut w temperaturze 180 stopni.Takie ciasteczka można udekorować, albo tak jak u mnie przygotować z nich krem piernikowy.


Krem pierniczkowy 

 


200 gramów pierniczków

50 gramów miodu prawdziwego

120 gramów masła/ oleju kokosowego

50 gramów mlecznej  czekolady + 4 łyżki śmietany kremówki

1 łyżeczka przyprawy do piernika



Pierniczki mielimy na  proszek (. Śmietankę podgrzewamy wraz z mlekiem i dodajemy do tego czekoladę- dokładnie i energicznie mieszamy. Następnie  dodajemy miód   i rozpuszczonym płynem zalewamy pierniczki. Całość miksujemy z miękkim masłem i przyprawą  na gładki krem- może być blenderem.  Gotowy krem przekładamy do wyparzonych, suchych słoiczków i przechowujemy w lodówce.

Krem można wykorzystać jako nadzienie do przełożenia ciasteczek, makaroników, aby był bardziej kremowy można go zmiksować np. z serkiem mascarpone.




Złocista Kuchnia Diamant



#cukiertrzcinowy, #syroptrzcinowy, #diamant

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena