niedziela, 3 grudnia 2017

Piernikowa choinka z szybkich pierniczków bez masła


Nie ma świąt bez pierniczków. Zgadzacie się ze mną? Te pierniczki, lubię za to, że można je zrobić błyskawicznie nie wymagają specjalnego leżakowani a później pozostaje już tylko zabawa przy ich dekorowaniu. 
Ten przepis to idealny pomysł dla tych, którzy z róznych przyczyn nie jedzą mleka. 

I tak wydawałoby się, że z tradycyjnych ciasteczek,powstały pierniczki po które śmiało mogą  sięgać osoby nietolerujące bądź po prostu unikające produktów mlecznych. Moje pierniczki przyjęły również mniej tradycyjną formę, przestrzennej choinki.
 Takie piernikowe choinki, to też doskonały pomysł na prezent od serca.

 



Piernikowa choinka
Szybkie pierniczki bez masła

400 g mąki pszennej

2 jajka

100 g cukru pudru

140 ml oleju rzepakowego

80 g miodu

1 łyżka przyprawy korzennej 

1 łyżeczka cynamonu

1 łyżka kakao

1 łyżeczka sody oczyszczonej

Do dekoracji

lukier 

posypki cukrowe


Z wymienionych składników wyrabiamy gładkie ciasto. Możemy wykorzystać do tego mikser. Na początku ciasto wydaje się być klejące ale warto nie szaleć z podsypywaniem mąki i używać jej w jak najmniejszym stopniu. Gotowe ciasto rozwałkowujemy na grubość 4-5 mm. i wykrawamy ciasteczka. Pieczemy około. 5 minut w temperaturze 180stopni.- ja wycinałam z niego przede wszystkim gwiazdeczki w kilku rozmiarach.

Po całkowitym wystudzeniu każdy pierniczek dekorujemy lukrem- nie trzeba robić tego specjalnie dokładnie, bo nawet ładnej wygląda gdy powstają nieregularne kształty skapującego lukru. Każde z ciastek obracamy odrobinę w stosunku do poprzedniego ciasteczka.





#OLEJKONWENANSE z Olejem Wielkopolskim


Wpis bierze udział w konkursie z www.olejkonwenanse.pl
#OlejKonwenanse  #OlejWielkopolski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena