poniedziałek, 20 listopada 2017

Pierogi z kaszą jaglaną i z serem

Chyba już zauważyliście, że moja rodzina jest bardzo rozkochana w pierogach, i dzisiaj mam dla Was przepis na kolejne pierogi, a będą to pierogi z kaszą jaglaną.

Pierogi z kaszą jaglaną, to idealna propozycja dla fanów tej kaszy oraz  sera  białego. Jeśli lubicie rodzynki albo i inne bakalie np. skórkę z pomarańczy itp. śmiało możecie poeksperymentować.  

Pierogi z kaszą jaglaną i serem na słodko

farsz do pierogów z kaszą jaglaną i serem:

  350 g kaszy jaglanej

1 litr mleka

2 łyżki cukru z wanilią+ cukier do smaku

1 kg sera twarogu  półtłustego/opcjonalnie tłustego 

ok 100 gramów drobnych rodzynek (kto nie lubi można pominąć)

ciasto na pierogi:

1 kg mąki poznańskiej

1 jajo 

1 łyżka oliwy/oleju

ciepła woda - tyle ile wchłonie ciasto w trakcie wyrabiania


Na stolnicę wsypujemy mąkę w środku robimy wgłębienie i wbijamy jajo (nie jest konieczne i można pominąć ale ja zazwyczaj dodaję 1). Mieszamy widelcem, zagarniając kolejną część mąki.Następnie dodajemy ciepłą wodę stopniowo. Dodajemy jej tyle aż ciasto uzyska jednolitą gładką i swoistą dla tego typu wyrobu konsystencję. Dokładnie wyrabiamy. Gotowe ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na ok. 30 minut. Podczas gdy będziemy robić kolejne partie pierogów pamiętajcie aby ciasto było przykryte, aby nam się nie zeschło. 

Farsz do pierogów: Kaszę płuczemy- do czasu aż woda będzie czysta. Następnie sparzamy ją wrzątkiem.  Przekładamy do garnka z grubym dnem i gotujemy na sypko na mleku. Gotową kaszę jaglaną studzimy.
Następnie łączymy ją z serem, dodając cukry. Całość dokładnie wyrabiamy.
Ciasto wałkujemy  na kilka mm grubości. Szklanką z cienkim rantem wycinamy kółeczka. Na każde z nich nakładamy partię farszu i formujemy pierogi dokładnie sklejając brzegi (uważajcie aby masa nie rozciągnęła się na brzegi, to utrudnia sklejanie, nie wygląda apetycznie i zazwyczaj takie pierogi rozpadają się w trakcie gotowania). Ja lubię gdy pierogi mają cieniutkie ciasto i sporo nadzienia i takie właśnie robię. Gotowe pierogi wrzucamy partiami na wrzącą osoloną wodę (mieszając delikatnie najlepiej wypukłą stroną drewnianej/silikonowej łyżki) i gotujemy ok. 2 minut od wypłynięcia. Do wody możemy dolać odrobinę oleju/oliwy aby pierogi nam się później nie sklejały.


Pierogi jaglane możecie podać ze śmietanką bądź jogurtem ( ja najbardziej lubię po prostu golasy z wody). 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena