niedziela, 12 listopada 2017

Ciasteczka czekoladowe z bezą i orzechami






 Jesień i zima to idealna pora na pieczenie ciasteczek. A jeszcze gdy dodamy do tego orzechy to już w ogóle powstanie połączenie idealne. Przepis odnalazłam w mamy zeszycie i jest już sprawdzony nawet nie chcę myśleć przez ile pokoleń i lat:) 
 

 Ten oraz inne przepisy znajdziecie w najnowszym wydaniu
Magazynu AROMAT.


Ciasteczka czekoladowe z bezą i orzechami


 Składniki na ciasteczka czekoladowe z bezą i orzechami 

160 gramów mąki pszennej

70 gramów mąki krupczatki
30 g kakao
120 gramów masła
1/3 szklanki pudru
2 żółtka + białko
Ziarenka z połowy laski wanilii/kilka kropel ekstraktu z wanilii

Z podanych składników wyrabiamy gładkie, elastyczne ciasto. Jeśli jest za suche dodajemy masło, jeśli zbyt klejące podsypujemy mąką. Wstawiamy do lodówki na około 60 minut. Po tym czasie ciasto wałkujemy na grubość ok-4-5  mm  i foremką wycinamy pożądane kształty. Na wierzch ciasteczka wykładamy odrobinę bezy i posypujmy orzeszkami. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni ok. 7-8 minut.

Dodatkowo:
1 białko  ubite na sztywno
2 łyżki cukru
kilka łyżek drobno usiekanych orzechów włoskich

Z białka ubić pianę a następnie stopniowo dodawać cukier.


1 komentarz:

  1. Ciekawe te ciasteczka :) Niby nie lubię bezy, ale tutaj kusi :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena