poniedziałek, 13 listopada 2017

Sernik w cieście murzynkowym



Dziś mam dla Was przepis na ciasto dla fanów murzynka oraz sernika...a jeśli to wszystko połączymy w jedno, wyjdzie nam duet idealny:) Polecam am do jesiennej kawy czy herbaty. 
 

 Sernik w cieście murzynkowym



Składniki na ciasto czekoladowe:

1/2 szklanka mleka

65 g masła

2 czubate łyżki kakao

1/3 szklanki cukru

25 g połamanej gorzkiej czekolady

1 szklanka mąki pszennej

1/2  łyżeczka sody oczyszczonej

2 małe jajka (białka i żółtka osobno)

Do garnka wlewam mleko, dodajemy masło, kakao, cukier, oraz czekoladę. Podgrzewamy do rozpuszczenia i odstawiamy do przestudzenia. Następnie dodajemy żółtka oraz przesiane mąkę z sodą i całość miksujemy tylko do połączenia. Na tym etapie można oddzielnie ubić białka i je dodać do masy czekoladowej, ale polecam to zrobić jednocześnie z ubijaniem białek do sera.

Składniki na masę serową:

330 g twarogu półtłustego
2 jajka (żółtka i białka osobno)
1/3 szklanki drobnego cukru do wypieków
25 g  miękkiego masła
1/2 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1/2 laski wanilii (miąższ)


Wszystkie składniki powinny mieć zbliżoną, pokojową temperaturę. Do sernika możecie użyć sera mielonego, ale ja po prostu użyłam od razu blendera i tak zmieliłam mój ser dodając następnie żółtka, cukier, masło i pozostałe składniki. Na sam koniec ubijamy pianę z białek którą dzielimy na dwie części i po jednej  dodajemy do ciasta oraz sera i delikatnie mieszamy.
Ciasto pieczemy w małej tortownicy, albo prostokątnej foremce o wymiarach 16 x 22 (jeśli chcecie otrzymać dużą blaszkę, musicie proporcjonalnie zwiększyć ilość składników.  Na dno blaszki (wyłożonej pergaminem), wylewamy połowę masy czekoladowej, a następnie naprzemiennie ser i ciasto. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego o 175-180 stopni i pieczemy ok. 60-70 minut. Po tym czasie lekko otwieramy drzwi piekarnika i studzimy. Sernik najlepszy po całkowitym  wystudzeniu:)

 

1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena