czwartek, 25 maja 2017

Murzynek jak u mamy

 

 Już za chwilę święto mamy, a nic tak nie cieszy jak prezent przygotowany od serca przez siebie. Nasze mamy będą na pewno najszczęśliwsze, jeśli zamiast życzeń wysłanych np. na fb, przyjedziemy do nich i spędzimy z nimi kilka godzin. Czas, nasza obecność  to najpiękniejszy dar jaki możemy podarować w tych zagonionych czasach.

Moje dzieciństwo kojarzy mi się między innymi z tym wypiekiem, na który przepis podała nam kiedyś moja mama. Ciasto, które jest idealne do kubka ciepłego kakao czy kawy. Możecie go upiec np. w mniejszych foremkach i wręczyć swojej mamie i np. teściowej, a i jeszcze zostanie porcja dla Was:)

Murzynek jak u mamy         

2 jaja

2 szklanki mąki pszennej

3 łyżki ciemnego kakao

125 gram miękkiego masła

1 szklanka ciepłego mleka

3/4 szklanki cukru

1 łyżka cukru waniliowego

2 łyżki powideł śliwkowych

1 łyżeczka sody

kilka kropel olejku rumowego

2-3 łyżki drobnych groszków czekoladowych


Masło wraz cukrem ucieramy do puszystości. Następnie dodajemy jaja i miksujemy. Dodajemy pozostałe składniki i całość dokładnie miksujemy. Na koniec dodajemy groszki czekoladowe (jeśli nie macie, nie martwcie cie ciasto i tak wyjdzie). Gotowe ciasto przekładamy do formy średniej wielkości albo np. 3 małych keksówek i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do ok. 170 stopni na ok. 45-55 minut.
Po przestudzeniu ciasto dekorujemy rozpuszczoną czekoladą i posypkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena