czwartek, 8 grudnia 2016

Świąteczna czekoladowa kawa Inka z musem z pomarańczy i dyni



 Idealny deser na święta ale nie tylko. Dzięki zaparzeniu kawy w śmietance, następnie odstawieniu na kilka godzin, zyskaliśmy niezwykle aromatyczny napar. Dolna warstwa to zapach świąt- pomarańcza wzbogacona dynią i przyprawami korzennymi. Szczerze polecam aby zaskoczyć gości.


Świąteczna kawa Inka z pomarańczą i dynią

 



Warstwa pomarańczowo-dyniowa
 2 soczyste pomarańcze
 szczyptaa kardamonu
szczypta imbiru
kilka goździków
1 mały kawałek ( stanowiący objętość 1/2 wielkości 1 pomarańcza)
150 ml wody
 *1 łyżeczka miodu jeśli pomarańcze są kwaśne
 Całość rozgotowujemy a następnie blendujemy na gładko. Konsystencją ma przypominać puree owocowe.


Warstwa z gorzkiej czekolady z Inką
1 tabliczka gorzkiej czekolady
1/3 tabliczki mlecznej czekolady
200 ml śmietanki 36% + 100 ml mleka
szczypta cynamonu
Kawę zaparzamy w śmietance i mleku i odstawiamy na kilka godzin. Ponownie zagotowujemy i zalewamy połamaną drobno czekoladę. Otrzymamy czekoladową Inkę.,


Warstwa mleczna z kawą Inką

 1czubata  łyżeczka kawy Inki bio
200 ml mleka
50 gram mlecznej czekolady.

Inkę zalewamy gorącym mlekiem i od razu zalewamy czekoladę i mieszamy. Otrzymamy delikatną, półpłynną czekoladową Inkę.

Na spodnią warstwę szklaneczek wykładamy warstwę  pomarańczową, następnie gorącą czekoladową i mleczną. Szklaneczki oprószamy kakao.









Łączy przyjemne z naturalnym

4 komentarze:

  1. Tomasz07:37

    Piękne zdjecia! Mozna by wylizac monitor!

    OdpowiedzUsuń
  2. Huanita03:20

    Dziękuję za przepis, zrobiłam podobnie tylko bez dyni, bo nie miałam. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Izabella01:45

    Uroczo wygląda! Tak bardzo świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdalena11:20

    Niech mi ktoś taką zrobi!plis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena