środa, 21 grudnia 2016

Ciasto na serkach z musem z dyni i zapachem piernika


Czas przygotowań do  świąt ma w sobie ogromną magię, to oczekiwanie na Narodzenie, dźwięk kolęd i świątecznych piosenek, te zapachy i śnieg który  dodaje jeszcze szczyptę magii.
Od dziecka uwielbiałam krzątaninę w kuchni, pozostało mi to do dziś, uwielbiam tworzyć nowe połączenia smaków. Dodawać przypraw, dobierać owoce, dodatki, kolory i ta myśl co tym razem z tego wyjdzie i czy wyjdzie?  
Chcąc zaskoczyć moich bliskich wymyśliłam ostatnio to ciasto. Wyszło naprawdę interesujące w smaku. Jest dosyć ciężkie, strukturą przypomina piernik a pachnie..obłędnie.


Ciasto na serkach   z musem z dyni i zapachem piernika
                                                              
                          2 małe serki waniliowe po 150 g

130 ml oleju rzepakowego


   2 szklanki mąki pszennej (tortowej) 


  1 opakowanie budyniu śmietankowego


1/2   szklanki cukru


 2 jaja


1 łyżeczka sody oczyszczonej


mus z dyni (ok 3/4 szklanki

1 łyżeczka suszonej skórki z pomarańczy

 1/2 łyżeczki przyprawy  imbiru i korzennej.

do udekorowania:

150 g czekolady (może być pół na pół gorzka i mleczna)

  Rozpuszczona i połączona ze 100 gramami masła

Posypki u mnie m. in. Decorada (Delecta) Kuleczki zbożowe w czekoladzie

i Decorada kuleczki zbożowe w różowej skorupce   


Wszystkie składniki powinny mieć zbliżoną, pokojową temperaturę.Do dużej misy wsypujemy cukier, wlewamy olej i mieszamy rózgą do połączenia. Następnie dodajemy jaja a później serki   i również chwilę mieszamy. Kolejno dodajemy mus z dyni i przyprawy. Na koniec  dodajemy przesianą mąkę z sodą i całość mieszamy do połączenia. Gotowe ciasto wykładamy do  blaszki o średnicy ok.20-22 cm/ bądź choinkowej.Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy ok 50-60 minut.
Po przestudzeniu ciasto  przekroiłam na trzy części i przełożyłam jedną warstwę powidłami, a drugą budyniem waniliowym ugotowanym na 400ml mleka oraz z dodatkiem 100 gramów masła (dodane do gotującego się mleku)- budyń wykładamy na gorąco. Wierzch udekorowałam  czekoladą

75 gram czekolady rozpuszczamy, a następnie  dodajemy pozostałe 25 gramów  czekolady. Wylewamy na ciasto i dekorujemy posypkami.





Przepis na wypiek… ot tak… prosto z serca!



3 komentarze:

  1. Gosia07:24

    Pysznosci i jak pięknie przybrany

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostojnie wygląda, aż żal kroić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewka04:12

    śliczna, już zatęskniłam za świętami:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena