wtorek, 13 grudnia 2016

Murzynek rumowy

 

Jadąc na ostatnie warsztaty kulinarne z marką Poltino  (relacja z tego spotkania już wkrótce wpadnijcie na mojego fanpage by zobaczyć co stworzyłam:), zabrałam ze sobą to pyszne ciasto. Długo stało na uboczu  zapakowane tak jak go przywiozłam, ale gdy pokroiłam go do zrobienia sesji (pod czujnym okiem fotografa Maćka), zaczął szybko znikać i od kilku koleżanek blogerek usłyszałam że był smaczny. Moim domownikom również smakował:) Ciasto jest niezwykle aromatyczne, a wisienką na torcie jest dodatek dżemu z czarnej porzeczki do przełożenia, dzięki czemu ciasto było wilgotne.

Murzynek rumowy


  4jaja

  3 i 3/4 szklanki mąki

  4 łyżki kakao

  2 szklanki ciepłego mleka

2 płaskie łyżeczki sody

1,5 szklanki cukru

  4 łyżki powideł śliwkowych

200 gram miękkiego masła

kilka kropel olejku rumowego +(opcjonalnie) 1 łyżka rumu



Masło wraz cukrem ucieramy do puszystości. Następnie stopniowo dodajemy po jajku i miksujemy. Dodajemy pozostałe składniki i całość dokładnie miksujemy. Gotowe ciasto przekładamy do dużej prostokątnej formy i  wstawiamy do piekarnika nagrzanego do ok. 170 stopni na ok.70 minut. (pod koniec pieczenia sprawdzamy suchym, drewnianym patyczkiem, czy ciasto jest gotowe).
Przełożenie:
1 mały słoiczek dżemu porzeczkowego/ wiśniowego/powideł


Po przestudzeniu przekrawamy na pół i smarujemy dżemem porzeczkowym ( może być też wiśniowy/mirabelkowy/ czy powidła śliwkowe) i przykrywamy drugim blatem ciasta. 
dekoracja:

 1 tabliczka czekolady połączona za pomocą blendera(tak aby nie napowietrzyć) z z 50 g masła. Na wierzch ścieramy dodatkowo 2-3 paski czekolady.





zBLOGowani.pl

2 komentarze:

  1. Uwielbiam murzynki! Pewnie zjadłabym większość tego ciacha i nie zostawiłabym za dużo dla reszty haha ;)
    www.sylwiaszewczyk.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena