środa, 14 grudnia 2016

Nalewka ice'ówka. Lodowy alkohol Elzy






Lubicie cukierkowe alkohole? Ja lubię je robić i obdarowywać nimi moich bliskich. Ten alkohol, w jakiejś gustownej butelce czy karafce, będzie oryginalnym prezentem na święta. Nazwała go sobie lodowym alkoholem Elzy, bo całkiem niedawno, za sprawą mojej córci poznałam tą bajkę i przez dużą ilość koloru niebieskiego i lodu, który tam występuję, stwierdziłam, że idealnie pasuje do cukierków lodowych i tego co tu sobie wymyśliłam:)



 Nalewka ice'ówka. Lodowy alkohol Elzy

700 g cukierków lodowych/ ice
750 ml wody 
250 ml spirytusu
 
 Cukierki rozdrabniamy w moździerzu a następnie przekładamy do garnka, zalewamy wodą i odstawiamy na kilka godzin tak aby cukierki w jak największym stopniu się rozpuściły, co skróci czas spędzony na ich gotowaniu. Cukierki wraz z wodą gotujemy aż do całkowitego rozpuszczenia. Gdy mieszanina przestygnie, przelewamy do butelki, wstrząsamy i odstawiamy na minimum 1-2 dni.




1 komentarz:

  1. Anonimowy11:00

    Ja cukierków nie gotowałem w wodzie, ani ich nie rozcierałem w moździerzu. Wsypałem je do ciepłej wody i podgrzewałem ciągle mieszając. Gdy pozostała już niewielka ilość nierozpuszczonych, zestawiłem garnek z gazu, przykryłem pokrywką i wystawiłem za okno w celu szybszego schłodzenia. Gdy zawartość garnka wystygła i można było już połączyć z alkoholem, cukierki rozpuściły się wszystkie. Oczywiście wcześniej wodę tą zagotowałem i następnie przecedziłem przez sito, by oddzielić z wody wapń (kamień).
    Wojtek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena