wtorek, 13 stycznia 2015

Pudding kokosowy z nasionami chia


Pozostając w klimacie zdrowej kuchni i wpisów zainspirowanych książką Pana Gacy mam dla Was kolejny wpis. O dobroczynnych właściwościach nasion Chia już Wam wspominałam w przepisie na  napój energetyczny. Kto mnie zna, ten wie że uwielbiam budynie i tego typu desery. Kilka miesięcy temu zaproponowałam Wam podobny deser z użyciem tapioki. Pudding z nasion chia przypomina w smaku pudding z tapioki, też ma żelowo-galaretkowatą delikatną konsystencję,a jego dodatkową zaletą jest to, że robi się go dziecinnie łatwo i możemy go przygotować wcześniej i może na nas czekać w lodówce kilka dni.Pudding możemy podać jako pyszny zdrowy deser czy też śniadanie.

 Pudding kokosowy z nasionami chia 

 

składniki dla dwóch osób


150 ml mleczka kokosowego

100 ml mleka

3 łyżki nasion chia

*1,2-1łyżeczka syropu z agawy/miodu

4 kostki gorzkiej czekolady

 1 banan lub inne ulubione owoce

Przygotowanie:
 Do słoiczka wlewamy obydwa rodzaje mleka i wsypujemy nasionka chia.Zakręcamy słoiczek i energicznie potrząsamy 2-3 minuty. Odstawiamy. Po ok 10 minutach znów mieszamy. Czynność  tą warto powtórzyć jeszcze kilka razy. Pudding dosładzamy wedle uznania. Ja dodałam odrobinę syropu na końcówkę łyżeczki. Deser odstawiamy najlepiej na kilka godzin-lub całą noc d lodówki. Przed podaniem starłam na wierzch po dwie kostki gorzkiej czekolady i udekorowałam plasterkami bananów.

*dosładzamy do smaku według uznania
*mleko krowie możemy zastąpić innym mlekiem  roślinnym
inspirację znalazłam tutaj

5 komentarzy:

  1. bo smak tkwi w prostocie i magii nasion chia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy11:08

    czy chia powoduje ze z mleka robi sie zawiesina? :) dopiero zaczynam przygodę ze "zdrową kuchnią", jeszcze nie miałam styczności z chią, a deser wyglada dosyc tajemniczo :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mleka jak i również z innych płynów tworzy się tak budyniowo-żelowa konsystencja.

      Usuń
  3. Jato pięknie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena