poniedziałek, 12 stycznia 2015

Koktajl z jarmużu, banana i jogurtu



Pozostając w klimacie zdrowych przepisów i zainspirowana pomysłami Pana Konrada Gacy, chciałam Wam zaproponować bardzo pożywny koktajl, który wspaniale może się sprawdzić na śniadanie czy drugie śniadanie. W kilka minut otrzymamy coś co jest zdrowe, sycące a przy tym pyszne.:)Niektórych może zaskoczyć dodatek jarmużu, ale warto po niego sięgać m.in.ze względu na wysoką zawartość wapnia żelaza, witamin oraz przeciwutleniaczy.



Koktajl z jarmużu, banana i jogurtu

2 banany

mała garść posiekanego jarmużu (jeśli sięgniemy po więcej nasz koktajl nabierze bardziej intensywnego zielonego koloru i będzie jeszcze bogatszy w cenne składniki)

150  ml jogurtu naturalnego

200-250 ml mleka odtłuszczonego

sok z limonki (do smaku)

miód do smaku/ksylitol

 mała garść płatków pełnoziarnistych

suszona żurawina- 2 łyżeczki



Do wysokiego naczynia wkładamy banany, jarmuż, jogurt, mleko i całość dokładnie blendujemy. Na koniec dodajemy sok z limonki i miód (ksylitol) według upodobań. Gotowy koktajl posypujemy pokruszonymi płatkami i suszoną żurawiną.

W zależności od konsystencji jaką chcemy otrzymać można zwiększyć ilość mleka.
Mleko krowie można zastąpić innym mlekiem- np. kokosowym, migdałowym, sojowym



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena