wtorek, 27 stycznia 2015

Sernik na cieście cynamonowym




Kiedyś mówiłam Wam, że nie lubiłam serników, teraz nie tylko je często robię ale również sięgam po nie z coraz większą przyjemnością. Przepis mam od mojej ulubionej cioci i siostry:). 
Ciasto jest niezwykle aromatyczne a sam sernik bardzo puszysty. Szczerze polecam, jeśli nie lubicie gdy  w takim wypieku jest dużo ciasta, proponuję zrobić połowę porcji ciasta cynamonowego.


Ciasto cynamonowe:



250 gram masła/margaryny

1 szklanka cukru

2 łyżki kakao

1 szklanka wody

Podane wyżej składniki zagotowujemy i studzimy.

4 duże jaja (oddzielnie białka i żółtka)

1 łyżeczka z czubkiem proszku do pieczenia

3 szklanki mąki

1 łyżka proszku do pieczenia 

2 łyżki cynamonu

Do przestudzonej masy dodajemy stopniowo pozostałe składniki. Białka ubijamy na sztywno i delikatnie dzieląc na trzy części dodajemy do ciasta. Połowę wykładamy na dużą blaszkę. Jeśli nie lubicie zbyt dużej ilości ciasta w serniku śmiało można przygotować połowę tej porcji i wyłożyć tylko na spód.

Ser:

1 kg  sera 2-3 krotnie mielonego

250 gram masła

6 jaj

40 gram (1 opakowanie) proszku budyniowego waniliowego/śmietankowego

1  łyżka mąki pszennej

3/4 szklanki cukru  

2-3 łyżki cukru waniliowego

kilka kropel ulubionego olejku- np. pomarańczowego


Do misy robota przekładamy masło które ucieramy na puszystą masę, następnie dodajemy żółtka wraz z cukrami i miksujemy. Jako kolejne dodajemy ser oraz przesianą mąkę i proszek budyniowy, całość miksujemy. Na koniec,  stopniowo dodajemy ubitą pianę, lejek i całość delikatnie mieszamy. Gdyby masa serowa okazała się mało słodka-dosładzamy.
Gotową masą serową wykładamy na warstwę z ciastem. Jeśli przygotujecie je tak jak ja z całej porcji połowę ciasta rozprowadzamy na masie serowej (ma ono konsystencję przypominającą ciast ucierane).

Sernik wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na ok 60-70 minut .

*Na początku piekłam  w opcji od spodu przełączając pod koniec na opcję pieczenia góra-dół.





1 komentarz:

  1. ela kuczyńska16:22

    Pyszny jest bardzo polecam. Wczoraj upiekłam. Piekłam równo 70 minut.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena