wtorek, 20 stycznia 2015

Makaron w sosie truflowym z roladkami z indyka

Na zakończenie dnia, mam dla Was jeszcze propozycję obiadową. Danie, które tak naprawdę nie wymaga od nas wiele pracy a smakuje naprawdę znakomicie. Pastę truflową miałam jeszcze z wyjazdu z Włoch, ale do tej pory czekała jakoś na swoje użycie. Muszę powiedzieć, że początkowo miałam pewne obawy jeśli chodzi o smak tego dania, bo ta pasta okazała się być bardziej aromatyczna od tych które kupowałam czasem w naszych sklepach. W każdym bądź razie, danie okazało się być miłą niespodzianką i posmakowało mojej przyjaciółce:)

 

 

Makaron w sosie truflowym z roladkami z indyka

Składniki:

3/4 opakowania makaronu Chifferi Rigati Malma 

sól do wrzątku

ok 2-3 łyżki pasty z trufli

1-2 łyżki kwaśnej śmietany

200 ml kremówki

1-2 łyżki tartego parmezanu

2 łyżki startej mozzarelli

*sól i pieprz opcjonalnie do smaku

 

4 plastry z piersi  indyka  rozbite na cienkie plastry

zioła prowansalskie

mozzarella w kulce lub kilka plasterków

50 gram masła

sól/pieprz świeżo mielone

oliwa z suszonych pomidorów



Piersi z indyka delikatnie przyprawiamy solą i pieprzem i ziołami prowansalskimi. Na połowę wykładamy rozdrobnioną mozzarelę i odrobinę masła. Każdą oddzielnie, formujemy w równe, roladki. Gotowe roladki posmarowałam oliwą z suszonych pomidorów i obsmażyłam na małym ogniu- ok 15 minut obracając i smażąc  z każdej strony.

W między czasie nastawiamy makaron do gotowania we wrzącej i osolonej wodzie. Gotujemy do porządanej miękkości lub wskazówek producenta.

Sos: Kremówkę wylewamy na patelnię z grubym dnem i dodajemy pastę z trufli. Następnie dodajemy kwaśną śmietanę- dozując jej ilość według gustu. Do sosu dodajemy ugotowany i odsączony makaron wsypujemy sery i mieszamy, tak aby cały makaron połączył się z sosem i serem.
Makaron posypałam jeszcze delikatnie po wierzchu odrobiną mozzarelli.

Podajemy gorące z roladkami z indyka. Makaron wspaniale smakuje też jako  samodzielne szybkie danie:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena