piątek, 18 kwietnia 2014

Kruche ciasteczka na szybko

Te ciasteczka robi się naprawdę błyskawicznie, są kruchutkie i naprawdę pyszne. ja do nadzienia wykorzystałam nutellę i krem kokosowy, ale można je też przełożyć jakąś twardą marmoladą albo po prostu posypać cukrem.

Kruche ciasteczka przekładane kremem
w kilka chwil




Składniki:


150 g mąki pszennej

150 g mąki krupczatki 

2 żółtka

200 g zimnego masła, zimnego

100 g cukru pudru, ja wykorzystałam trzcinowy

dodatkowo: kilka łyżek nutelli/kremu kokosowego

Mąkę wysypujemy na stolnicę.a następnie na środku robimy zagłębienie i wykładamy tam nasze składniki.Ciasto wyrabiamy początkowo nożem a następnie szybko formujemy zimnymi dłońmi. Odstawiamy na 1-2 godziny do lodówki (można i na noc). Po tym czasie ciasto wałkujemy na grubość ok 3-4 mm i wycinamy foremką kształty. Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy na złoty kolor w temperaturze 180 stopni (góra-dół) ok 5 minut. Po wystudzeniu smarujemy cienko  kremem albo marmoladą.


*Aby uzyskać efekt taki jak na zdjęciu  w jednym ciasteczku z pary należy zrobić dziurkę mniejszą foremką
* Gdyby ciasto było zbyt luźne, dodajemy więcej mąki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena