poniedziałek, 29 lipca 2013

Domowy napój wiśniowy z miętą i melisą

Upały nas nie opuszczają, ale w końcu czekaliśmy na to upragnione słońce. Nic tak nie chłodzi  (przynajmniej na chwilę) jak coś zimnego do picia. Po napoje kupne nie sięgam ale takie przygotowane w domowym zaciszu, z dobrymi sokami jak najbardziej:) Sympatycznie brzmiącą nazwę wymyślił mój znajomy professore Stacho:)




Domowy napój wiśniowy- Wiśniolada:)

1 litr wody niegazowanej (jeśli nie macie urządzenia do przygotowywania wody gazowanej sięgnijcie po butelkę wody gazowanej) 

ok. 1/2 szklanki soku wiśniowego

kilka listków mięty i melisy

kostki lodu-u mnie 2 woreczki

Jeśli macie możliwość skorzystania z podobnego sprzętu (u mnie SodaStream) załączoną butelkę napełniamy wodą niegazowaną do odpowiedniej objętości i wciskamy przycisk (jeden raz lub kilkukrotnie) dzięki czemu otrzymamy wodę, tak bardzo nasyconą bąbelkami  jak tylko lubimy.
Za pomocą blendera kruszymy cześć lodu- u mnie 1 woreczek  i wkładamy do dzbanka. Dodajemy też całe kostki lodu (1 woreczek). Wlewamy sok, lekko potłuczone zioła oraz wodę i mieszamy. 

 

kilka słów o SodaStream:

 

Nowoczesne urządzenie do przygotowywania w domu wody gazowanej-zamiennik dawnego syfonu, którą większość z nas pamięta jeszcze z dzieciństwa:) . 

Zalety: 

duża wydajność naboju
 oszczędność czasu i pieniędzy
 chronimy środowisko-zużywamy mniej butelek, nie musimy jeździć po wodę samochodem=emitując kolejne zanieczyszczenia,
szybkość otrzymania wody z bąbelkami-takiej jak lubimy
łatwość mycia
bardzo prosta obsługa

Wady:

krótka rurka skąd wydobywa się gaz

Ocena:
Mocna 4  jeśli lubicie gazowane wody to polecam. Idealny sprzęt do przygotowywania domowych drinków, napoi  czy koktajli. 

4 komentarze:

  1. wygląda smacznie, też by mi się taki przydał na ten upał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki:)Jeśli chodzi o urządzenie- to zdecydowanie polecam:) sam napój też:))

      Usuń
  2. Super! Świetny, schłodzony napój... idealny na upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie sięgam ostatnio po takie napoje. Jakoś kupne mi nie wchodzą, mają za dużo cukru.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena