piątek, 12 lipca 2013

Babka kisielowa

 
Bardzo puszysta, łatwo się robi, więc na pewno wyjdzie każdemu. Przepis na nią powstał w ubiegłą sobotę i wszystkim naprawdę bardzo smakowała. Dodatek zsiadłego mleka sprawia, że długa zachowuje swoją świeżość-chociaż u mnie nie udało się sprawdzić jak długo:)

Babka kisielowa

2 szklanki mąki z czubkiem

6-7 łyżek zsiadłego mleka najlepiej domowe

1 niepełna szklanka cukru (u mnie pół szklanki było cukru z wanilią)

4 duże wiejskie jaja

*1 kisiel żółty-proszek

1 kisiel czerwony-proszek

1 łyżka ciemnego kakao i 2 łyżki mąki ziemniaczanej

1/2 szklanki oleju rzepakowego

1 łyżeczka proszku  do pieczenia

 

Jaja ubijamy na sztywno dodając pod koniec stopniowo cukier. Następnie dodajemy olej cały czas miksując. Do tak przygotowanej masy dodajemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem.i mieszamy delikatnie (na najmniejszych obrotach). Później, dodajemy mleko zsiadłe-mieszamy. Masę dzielimy na trzy części do dwóch dodajemy po jednym suchym kisielu a do trzeciej kakao i mąkę ziemniaczaną. Ciasto wykładamy naprzemiennie do formy na babkę/keksa posmarowanej masłem i oprószoną bułką tartą.Pieczemy około 40-45 minut w 170-180 stopniach.-bez termoobiegu. Pod koniec dopiekamy na funkcji góra/dół. P ostudzeniu, ciasto możemy polać czekoladą/lurem lub oprószyć pudrem.

*kisieli nie mieszamy w wodzie/nie gotujemy dodajemy sam proszek

 

1 komentarz:

  1. pycha:) lubię babkę z kisielami bo nie jest sucha:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena