czwartek, 27 czerwca 2013

Ogórki małosolne

Coraz częściej na straganach pojawiają się ogórki gruntowe, dlatego to świetny czas aby przygotować ogórki małosolne. Robi się je kilka minut, trochę dłużej trzeba natomiast poczekać na efekt..ale ich smak na pewno wynagrodzi nasze oczekiwanie:)


Ogórki małosolne

1 kg drobnych, ładnych ogórków gruntowych

1 łyżka z czubkiem soli kamiennej niejodowanej

ok.1 litr wody źródlanej

gałązki kopru

3 ząbki czosnku


Ogórki dokładnie myjemy.Umyte ogórki przekładamy do kamionkowego garnka albo słoja. Dodajemy ząbki czosnku (ja go nie obieram-tylko delikatnie rozgniatam ręką) oraz gałązki (z baldachami) kopru. Możemy dodać liście chrzanu, ziarnka gorczycy, liście laurowe ale nie jest to konieczne. Sól rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody. Mieszamy z pozostałą wodą i zalewamy ogórki. Możemy zalewać też ciepłą a nawet gorącą wodą- ale u nas od pokoleń robi się tak i są pyszne:). Na naczynie kładziemy talerzyk i odstawiamy na kilka dni- zazwyczaj są gotowe po. ok 3 dniach:)


1 komentarz:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena