wtorek, 9 kwietnia 2013

Tartaletki z jagodami i czekoladą




Witajcie, po kilku dniach nieobecności wracam do Was z kolejnym przepisem. Mam dla Was przepis na tartaletki. Wymyślone naprędce  w miniony weekend. Domownikom smakowały- więc chyba były całkiem dobre..zdecydowanie były dobre.

Tartaletki z jagodami i czekoladą:

100 g margaryny (co najmniej 75% tłuszczu)

150 g masło (może a nawet będą jeszcze lepsze z samym masłem

60-70 gram pudru

250 gram mąki pszennej- część można zastąpić krupczatką

1 szklanka jagód

1/2 galaretki jagodowej/owoce lasu

2-3 żółtka

2 tabliczki czekolady gorzka+ mleczna

200 ml kremówki

200 ml wody

Jak zrobić?

Z podanych składników :mąka, puder, masło, żółtka wyrabiamy szybko gładkie ciasto i odstawiamy na 1 godzinę do lodówki. Jagody zagotowujemy z  200 ml wody  pod koniec dodajemy galaretkę i dokładnie mieszamy. Po podanym czasie leżakowania ciasta  wyjmujemy je i cienko wałkujemy. Wypiekamy w foremkach na tartaletki/babeczki kruche korpusy.




Po przestudzeniu babeczek, napełniamy je do połowy galaretką i ostawiamy do stężenia.


 W między czasie przygotowujemy gęsty ganasz z czekolady i kremówki. Kremówkę zagotowujemy i gorącą zalewamy połamane kostki czekolady- dokładnie mieszamy. Gdyby nie udało się nam jej połączyć, podgrzewamy jeszcze chwilę nad parą. Masę-lekko przestudzoną przekładamy do worka cukierniczego i wyciskamy na warstwę z jagód. Posypujemy srebrnymi koralikami cukrowymi i zdobimy figurkami z czekolady. Czekoladowe dekoracje wykonałam z czekolady-m. in. korzystając z foli karotenowej. 


6 komentarzy:

  1. Omg ... ale pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko ale one pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeny, wyglądają bosko! Cudowne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie wielkie dzięki i zapraszam częściej:)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena