piątek, 22 lipca 2016

Ciasto jogurtowe z borówkami. Kubeczkowe)



Dziś mam dla Was pyszne i banalnie proste w przygotowaniu ciasto jogurtowe do którego wykorzystałam kubeczek od jogurtu który był jednym ze składników tego wypieku.

Ciasto jogurtowe z borówkami



1 kubeczek jogurtu naturalnego  (180 g)-temperatura pokojowa
 1/2 kubeczka oleju
3/4 kubeczka cukru
kubeczek borówek
2 pełne kubeczki mąki pszennej
1/4 kubeczka kremówki 
1 opakowanie budyniu malinowego (35 g)
1 płaska łyżeczka sody
1 jajo

Do misy przekładamy jogurt śmietankę, sodę, cukier i jajo  i dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy mąkę i proszek  budyniowy i mieszamy rózgą do połączenia. Do masy dodajemy oczyszczone borówki (ja dodałam również kilka jeżyn, bo akurat miałam) mieszamy delikatnie łyżką  i wykładamy na foremkę o średnicy ok. 24 cm. Pieczemy w temperaturze ok. 170 stopni przez około 50-60 minut (piekę obecnie w wiekowym gazowym i trochę mu się schodzi z pieczeniem:).

Po przestudzaniu ciasto delikatnie oprószamy pudrem. Jego wielką zaletą jest to, że długo zachowuje świeżość. Dodatek budyniu smakowego nadaje ciastu przyjemnego aromatu.
Zamiast borówek, możecie użyć dowolnych innych owoców.



4 komentarze:

  1. bonita06:06

    Zrobiłam! Pycha. Dodałam też trochę malin.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kubeczkowe ciasto - pyszne i proste:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam mniam! Aż mam ochotę ekran polizać. Uwielbiam takie ciasta czy chlebki jagodowe, również z dodatkiem bananów. Pozdrawiam byłą Sąsiadkę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania!!!!Moja kochana!! Czekam na wiadomość od Ciebie:) Buziaki sąsiadko

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena