wtorek, 26 lipca 2016

Muffinki z truskawkami

 

Dziś mam dla Was przepis na małe słodkie przyjemności z truskaweczką w roli głównej. Babeczki są wilgotne,  przyjemnej strukturze i aromacie:)

 Muffinki z truskawkami

 

180 g mąki pszennej
 25 g proszku budyniowego śmietankowego/ truskawkowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia/sody
  80 g cukru z wanilią
szczypta soli
2 jajka
150 ml jogurtu naturalnego
100 ml oleju rzepakowego
dodatkowo:
Truskawki do dekoracji.
 
Suche składniki mieszamy ze sobą a w drugim naczyniu łączymy te płynne. Wlewamy płynną mieszaninę do misy ze składnikami suchymi i krótko mieszamy tylko do połączenia. Nie należy się przy tym baardzo wczuwać, bo sekret tkwi w szybkim połączeniu, bez zbędnego napowietrzania. Gotowym ciastem napełniamy foremki na muffinki- ja robię to prawie na pełno, no tak ponad 3/4 wysokości foremki, bo lubię takie piękne, wyrośnięte babeczki.
 
 Na wierzchu układamy pokrojone na mniejsze kawałki  truskawki, i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170-180 stopni na około 15-20 minut, w zależności od piekarnika, jak i użytych foremek. 
 
Ja piekłam, albo raczej piekłyśmy:) w małych jak i mój mały pomocnik:)
 
 Po przestudzeniu babeczki oprószamy pudrem.

7 komentarzy:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena