piątek, 15 lipca 2016

Sernik rafaello



Dziś  mam dla Was sernik, który przygotowałam ostatnio na piknik smakosza, dlatego przepraszam za jakość zdjęć, ale nie zdążyłam go lepiej  sfotografować, zostały tylko zdjęcia "robocze", ale tak dużo osób o niego pyta,że szkoda żeby ten przepis przepadł, bo ciasto było cudowne. Ten przepis to moja inwencja twórcza po ostatnim serniku jaki piekłam, który też już wkrótce trafi na bloga.

Sernik rafaello

na spód:

100 g ciastek- u mnie twarde herbatniki
ok 60 g posiekanych  orzechów włoskich (mogą być też migdały, albo orzechy laskowe)
  35-40 g masła
Ciastka mielimy np. blenderem na drobny piasek, dodajemy rozpuszczone masło i orzechy dokładnie mieszamy. Tak przygotowane ciasto wykładamy dociskając przy tym dokładnie do tortownicy o średnicy 18-20 cm.  i podpiekamy  przez ok.8-10 minut w temperaturze około 180ºC.

Masa rafaello:
250 g mascarpone
150 g sera twarogowego półtłustego- (mielonego- można go też rozdrobnić blenderem)
2 duże/3 mniejsze jaja
70-80 g cukru (warto dozować dodając na początek ok. 50 g)
100 g białej czekolady
ok. 100 ml kremówki
1 łyżka mąki pszennej
1/2 łyżeczka mąki ziemniaczanej
50 g wiórków kokosowych
50 ml likieru migdałowego
Wszystkie składniki wyjmujemy wcześniej z  lodówki, tak aby miały zbliżoną temperaturę.W garnuszku rozpuszczamy czekoladę ze śmietanką i odstawiamy do przestudzenia. Do misy przekładamy pozostałe składniki (alkohol, wiórki dodajemy jako ostatnie po dodaniu czekolady)  i miksujemy tylko do połączenia bez zbędnego napowietrzania. Dodajemy przestudzoną czekoladę, oraz wiórki i alkohol i mieszamy.Tak przygotowaną masę wylewamy do formy na podpieczony spód. Pieczemy ok. 65 - 75 minut w temperaturze 150-160 ºC, aż środek będzie ścięty i sprężysty przy dotknięciu. Sernik zostawiamy w lekko uchylonym piekarniku do przestudzenia a następnie wstawiamy do lodówki na minimum 8-12 godzin wtedy nabierze odpowiedniej konsystencji i idealnego smaku. 

Sernik możemy podać również z sosem malinowym, ale u mnie udekorowałam ganache czekoladowym, wiórkami i kuleczkami .
do dekoracji:
50 g białej czekolady wymieszanej z 30 ml gorącej kremówki 
kilka kuleczek ciasteczek typu raffaello.
20 g wiórek kokosowych  



4 komentarze:

  1. dziękuję!!!!!! tak czekałam na ten przepis! Sernik smakował obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik wygląda obłędnie, moje smaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja żona uwielbia rafaello więc pierwszy raz porządnie wykorzystam moją kuchnię. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i żona będzie zadowolona z sernika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojtku daj znać jak wyszedł:) Czekam na opinie a jeszcze lepiej zdjęcie najchętniej na fp.i powodzenia.

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena