wtorek, 1 grudnia 2015

Kluski z makiem- danie wigilijne



Rozpoczął się grudzień, który dla wielu osób przynosi najpiękniejsze dni w roku spędzane w rodzinnej  atmosferze przy blasku świec, śpiewie kolęd i całej pięknej otoczce towarzyszącej świętom.
Kiedy wyszłam za mąż i zaczęłam uczestniczyć w wigilii u rodziców męża, okazało się, że pomimo, że mieszkaliśmy stosunkowo blisko, dania na wigilijnym stole co nieco się różniły, ale dzięki temu zawsze mogłam spróbować czegoś innego. Rozmawiając ze znajomymi, którzy pochodzą z różnych części kraju, te różnice okazują się być jeszcze większe... ale to właśnie, uwielbiam w kuchni..

Kluski z makiem- danie wigilijne


200 g maku + ok 330-350 ml mleka 

ok.2 łyżek masła

250 gram bakali: posiekane orzechy włoskie, skórka z pomarańczy, morele, mielone migdały, rodzynki,żurawina itp

odrobina aromatu migdałowego/pomarańczowego

3-4 łyżki miodu do smaku

dodatkowo- makaron świderki, a dla bardziej pracowitych  domowe kluski, wstążki


Mak zalewamy gorącym mlekiem i gotujemy na wolnym ogniu, tak aby tylko mrugał ok 15-20 minut. Po tym czasie mak odsączamy na sitku  a następnie przepuszczamy dwukrotnie przez maszynkę.W rondelku z grubym dnem rozpuszczamy masło i dodajemy mak, miód, a na koniec bakalie i aromat.
Ugotowany makaron mieszamy dokładnie z masą i gotowe. Danie jest dobre zarówno na ciepło jak i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Jeśli chcesz zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku- https://www.facebook.com/KuchniaMarlenity?ref=hl . Pozdrawiam Marlena